Рецепта в кризата: Бонуси за редовни клиенти на пицарии

Миналото лято Пловдив имаше знакова сделка в ресторантьорския бранш - пицарии „Верди“ смениха собственика си. „Поркис“ ООД купи емблематичната пловдивска верига от Иван Маринов. Новото дружество първо смени името на „Фемили Верди“, после пипна интериора, менюто и кутиите за доставки. Няма и година по-късно, и те като всички останали разпуснаха персонала си и зачакаха края на извънредното положение. Въпроса „Съжалявате ли за тази инвестиция“ от мениджмънта на дружеството лаконично отклоняват с вица за смесените чувства - зет вижда тъщата си, която пада от седмия етаж, но държи телевизора в ръцете си.

"Никой извън сферата на ресторантьорството не може да разбере какъв удар понесе браншът. За страничния наблюдател кризата се изрази в освобождаване на много хора от работа, но реално пострада цяла верига от икономически дейности - вносители, доставчици, производители, наемодатели и наематели", коментира мениджърът на веригата Николай Стоянов.  Браншът в Пловдив формира голяма заетост, при това на хора, които нямат особено висока квалификация. Ако останат без работа, нямат много варианти за бъдещото си развитие. Доскоро персоналът можеше да си позволи да не изпълнява стриктно трудовите си ангажименти, защото имаше къде да отиде. Сега обаче не  могат да тръгнат нито по морските курорти, нито в чужбина, защото и там няма нужда от хора. 

В момента работят три от общо шест пицарии, и то такива, на които външните градини са им достатъчно просторни. Работим с едно ключово правило: Внимание, внимание, внимание, посочва Стоянов. Селектираме хората, обектите, менюто, вероятно ще прелокираме някои от ресторантите. Ще работим с промоции и отстъпки за посещение на място, така ще бонусираме редовните си клиенти.

Всъщност веригата пицарии не спря да работи и по време на извънредното положение, но само с доставки. Това беше чисто имиджово, от тях сме на загуба, отбелязва мениджърът. И въпреки че дейността не е била напълно занулена, се наложило да изхвърлят много хранителни продукти поради краткия им срок на годност. Продавахме една пица за 12 лева, а върху нея имаше моцарела, която струваше повече, дават пример от заведенията. 

 

ЯРА ПОРЯЗОВА,  ИВАН КИРЕВ

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
someone

someone

31.05.2020 | 08:39

12 лв пица? Айде не мерси , за толкова може да хапнеш прилично.

Отговори
4 0
Pete

Pete

30.05.2020 | 17:02

Стига глупости, няма да ги спасявам тези мизерните ресторанти.

Отговори
4 0

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?