46

Пускат мляко и сирене без надценка в големите градове

Две търговски вериги ще започнат да публикуват своите цени на държавния сайт foodprice.bg. Това са "Лидл" и магазините КООП, съобщи министърът на икономиката Никола Стоянов. Той се надява от следващата седмица с ценова информация да се включат и "Кауфланд" и "Билла". Държавната млекопреработвателна компания „Ел Би Булгарикум“ пък сключи споразумение с магазините на Централния кооперативен съюз КООП да продава продуктите си на същите цени, без никаква надценка, както във фирмените си магазини. В продуктовата гама на компанията има мляко, сирене, кашкавал, масло и др. Това ще стане на етапи - първо в София и Пловдив, а след това и в Ловеч, Русе, Варна и Бургас.

Според наблюденията на министерство на икономиката в новия сайт има по около 10 000 посещения на ден. Припомняме, че в момента цените на foodprice.bg се събират от експерти на различни държавни ведомства, а магазините нямат такова вменено задължение. Още при обявяването на старта на платформата стана ясно, че предоставянето на данни е доброволно. 

Служебната власт ще пусне следващата седмица за обществено обсъждане проект на закон за търговските  надценки. Неговата цел е да се гарантират продукти на достъпни цени, но същевременно това да става с минимална намеса на пазара. Затова от всяка продуктова група ще има само по 1-2 артикула, които да са с минимална надценка - до 10%, обясни министър Стоянов.

Първоначалната идея беше цените да се актуализират ежеседмично. 

Потребители обаче смятат, че от платформата няма голяма полза, освен проследяване на тенденциите при цените на основните храни. И там обаче има изкривяване. По замисъл цените във  www.foodprice.bg трябва да са възможно най-ниските. Потребителят обаче няма да знае къде са тези цени, защото конкретният магазин няма да е посочен.  Така човекът пак ще пазарува от обичайното си място, където етикетът може да сочи нещо съвсем различно.

Вторият проблем, който ще спъва икономичното пазаруване на крайния потребител, е, че за едноседмичния период този най-евтин продукт може да се изчерпа бързо, и хората отново ще се насочат към аналог на съвсем друга цена. Това важи с особена сила, ако се въведе и стикер, който да обозначава продукта с най-ниската цена.

Третата неяснота идва от това, че обследваният продукт е просто „масло“, без да се уточнява наше или чуждо производство е. А масла има десетки. Същото важи и за киселото мляко, олиото, ориза и т.н.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
6 коментара
Вълната

Вълната

05.04.2023 | 20:34

И да не забравяме все пак . Брат. Брат ама сиренето с пари

Отговори
1 0
Сега ще видите

Сега ще видите

31.03.2023 | 04:01

кубински и венецуелски опашки.

Отговори
6 0
Да питам Fake News-aджийте

Да питам Fake News-aджийте

30.03.2023 | 18:49

И къде в големите градове ще бъдат тези магазини??? Партенки, партенки за олигофренки…………

Отговори
9 2
Западняк

Западняк

30.03.2023 | 17:26

Пускат ама не! Марица лъже отново.

Отговори
13 2
лимбо

лимбо

30.03.2023 | 15:44

Идеята е много добра - една проста ,ефективна , човешка идея

Отговори
15 3
Лош

Лош

30.03.2023 | 14:53

Да си го ядат!

Отговори
7 11

Анкета

Кои партии и коалиции може да сформират правителство след вота на 2 април?