Следвайте ни

Прочута марка телефони изчезва завинаги

viber icon

LG стана третият по големина производител на клетъчни телефони в света през далечната 2013 г. и въпреки това през последните години неговото подразделение за смартфони се бори на фона на остра конкуренция на пазар, който включва Apple, Motorola или Huawei, съобщава Би Би Си.

Затрудненията стигнаха до там, че този понеделник компанията обяви окончателното закриване на бизнеса си с мобилни телефони по целия свят.

Още през януари южнокорейският електронен гигант заяви, че обмисля всички възможности за разделяне, след като отчете близо шест години загуби на обща стойност около 4,5 милиарда долара.

Сбогуването ще засегне всички региони, в които има присъствие. Също и до Латинска Америка, третият по големина пазар по продажби.

До юни 2020 г. LG държеше 4,5% пазарен дял там, макар и далеч от 42,5%, държани от лидера Samsung.

Но какво ще се случи с тези, които имат LG модел?

Първото нещо, което трябва да имате предвид, е, че затварянето няма да означава, че някой мобилен телефон ще спре да работи за една нощ и от тази страна собствениците му могат да бъдат спокойни.

Марката потвърди, че през следващите месеци ще предлага подкрепа на тези, които имат мобилен телефон от южнокорейската фирма, известна със своите телевизори и други уреди.

„Ще предоставяме сервизна поддръжка и актуализации на софтуера за клиенти на съществуващи продукти за период от време, който ще варира в зависимост от региона“, каза той, позовавайки се на валидните закони за гаранция във всяка държава.

И докато ликвидацията на бизнеса с мобилни телефони се очаква да приключи на 31 юли, описът за някои съществуващи модели все още може да е на разположение след тази дата.

Бизнесът със смартфони е най-малкият от петте подразделения на LG и представлява едва 7,4% от приходите му. Понастоящем глобалният му пазарен дял е около 2%.

LG все още има силен бизнес с потребителска електроника, особено с уреди и телевизори.

Всъщност, това е втората най-продавана телевизионна марка в света след Samsung.

През декември стартира съвместно предприятие с автомобилния доставчик Magna International за производство на ключови компоненти за електрически автомобили.

"Продължавайки напред, LG ще продължи да използва мобилния си опит и да развива свързаните с мобилността технологии, като 6G, за да спомогне за по-нататъшното укрепване на конкурентоспособността в други бизнес области", добави говорител.

Анализатори твърдят, че конкурентът в Южна Корея Samsung и китайски компании като Oppo, Vivo и Xiaomi вероятно ще имат най-голяма полза от излизането на LG от пазара.

Продажбите са намалели с 10% през 2020 г., главно поради карантините, които ограничават отварянето на магазини, съобщава БГНЕС.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кой е най-добрият вариант за страната след изборите?