Пловдивски стоки са по рафтовете на Lidl в Европа
В партньорство с Lidl износът на български производители нараства с 11,6% през първата половина на 2024 г.
- 11:34, 28.10.2024
- 11:44, 28.10.2024
- 4794
- 0
Хляб със семена, мед с орехи, сладко от рози, череши – това са само част от продуктите, произведени в Пловдив и региона, които се предлагат в европейската търговска мрежа на Lidl. Само през първата половина на 2024 г. девет пловдивски компании са реализирали своя продукция на външни пазари, благодарение на успешното си партньорство с Лидл България. Те са сред тридесет и шестте български производители, които в периода януари-юни тази година са изнесли продукти за магазините на веригата в общо двадесет и седем европейски държави. Експортният оборот надхвърля 47 млн. лв., което представлява ръст от 11,6 % в сравнение с предходната година.
С най-висок износ за първата половина на 2024 г. е пловдивският производител на хляб и хлебни изделия Хебър ЕАД. Компанията, част от Симид Груп, е една от над 270-те български партньори на Lidl. Доставя за смарт ритейлъра близо 50 различни продукта – както печива за „Фурната на Lidl”, така и опаковани хлябове. Хебър ЕАД предлага български хляб и тестени изделия в 10 европейски държави, като за последните три години експортният й оборот с веригата расте средно с 10% годишно. Най-харесваният хляб от изнасяните от Хебър в Европа е този със семена, следван от земелите и багетите. Благодарение на дългогодишното партньорството с Lidl, което датира още от встъпването на веригата на българския пазар преди 14 години, компанията от Пловдив непрекъснато усъвършенства процесите в производството си, инвестира в иновации, разработва нови рецепти и продукти. Високите изисквания на Lidl към качеството на продукцията помагат на българския производител да развива конкурентоспособността си и да се нареди сред лидерите в Европа в своя бранш.
Успех в износа на продукция в Европа отбелязва и българският пчелен мед, който се доставя за Lidl от Апитрейд ЕООД. Пловдивската компания за пакетиране и продажба на пчелен мед работи с над 3000 семейства на пчелари от цяла България, като осъществява строг контрол на суровините, опаковките и готовата продукция. За това спомага собствената лаборатория за анализ на пчелен мед. При преработката му се спазват всички технологични изисквания, които гарантират запазването на специфичните показатели на този природен продукт. В партньорство с Lidl през първата половина на 2024 г. Апитрейд ЕООД е реализирала износ на мед с орехи за Швеция и Чехия.
Друг традиционен български продукт, който може да се открие в магазините на Lidl в Европа, е сладкото от рози на фирма Цима 99 ООД от пловдивското село Стряма. Компанията е водещ производител на конфитюри в България със собствена фабрика, разположена в най-плодородния български район – Тракийската равнина. За Lidl произвежда богат асортимент от качествени продукти, а в периода от януари до юни тази година е изнесла сладко от рози за търговската мрежа на веригата в Полша, Холандия, Хърватия и Латвия.
Сред партньорите на Лидл България, които реализират успешен експорт през първото полугодие, е и фирма Русев и Русев син ЕООД, която повече от десет години предлага на клиентите на търговската верига плодове и зеленчуци, отглеждани от земеделски производители от цялата страна. Безопасността и качеството са от първостепенна важност както за тях, така и за Лидл България. Успешното партньорство позволява на пловдивската компания да гарантира сигурност и възможност за развитие на множество по-малки земеделски производители, като им оказва съдействие, за да достигне тяхната продукция до рафтовете на веригата.
В магазините на смарт ритейлъра в Европа успешно се продават и още висококачествени продукти на компании от Пловдив. В Сърбия могат да се намерят печени чушки, произведени от фирма DS Brands, в Унгария - колбаси на ЕКО МЕС ЕООД. Компанията Млечни продукти ООД с предприятие в село Маноле е изнесла продукция през първата половина на тази година за магазините на Lidl в Сърбия, Гърция, Словения, Хърватия, Финландия. А в Латвия се продава боя за яйца на фирма Весаче ЕООД от Пазарджик.
Общото между всички български партньори на Lidl, които демонстрират устойчив успех на международните пазари, е предлагането на постоянно високо качество на продукцията на разумни цени. Традиционно водещи дестинации за българските стоки са Румъния, Гърция и Германия, където продуктите ни се радват на голямо търсене. За първите шест месеца на тази година Румъния е начело с оборот от 16,2 млн. лв., следвана от Гърция с 12,7 млн. лв. и Германия с 4,7 млн. лв. След тях се нарежда западната ни съседка Сърбия с износ за 3,1 млн. лв. Сред останалите водещи пазари в този период са още Унгария с 2 млн. лв., Хърватия с 1,5 млн. лв., Полша с 1,2 млн. лв., Словакия с 1,1 млн. лв., Чехия с 1 млн. лв. оборот и Италия с 0,7 млн. лв.
Успехът на българските производители на външни пазари е резултат от целенасочения стремеж на Lidl да създава устойчиви и дългогодишни партньорства, като осигурява на своите доставчици възможности за развитие и реализация не само у нас, но и зад граница. Основен инструмент за това е възможността за производство на продукти под собствени марки на Lidl. Те са добре познати на потребителите в другите европейски държави и по тази причина са успешен инструмент, чрез който български производители достигат до нови пазари и получават многократно по-големи възможности за реализация на своите продукти.
С подкрепата на Лидл България във всички етапи на съвместната работа, българските компании имат възможност да разширяват производството си, да внедряват иновации и да подобряват качеството и асортимента на продукцията си. Благодарение на експертната помощ на Лидл България, продукцията на българските производители отговаря на всички международни стандарти за качество и удовлетворява очакванията на все повече потребители в чужбина.