3906

Пловдивски производител на хляб изнася в над 10 държави

„Хебър“, който е под шапката на холдинга „Симид“, е и основният доставчик на хляб и печива за „Лидл България“

Пловдивският производител на хляб и хлебни изделия „Хебър“, който е под шапката на холдинга „Симид“, изнася продукция в над 10 държави. Експортът се реализира благодарение на партньорството с „Лидл България“ - част от немската Schwarz Gruppe. „Хебър“ е основен доставчик на хляб и печива и за „Фурната на Lidl” у нас и един от 250-те български ключови партньори на търговската верига.

Част от хлебните изкушения се доставят като полуфабрикати, приготвени в модерната и автоматизирана фабрика на „Хебър“ под тепетата, а на място в "Лидл" се допичат. При производството човешкият фактор е необходим основно за управление на машините. Там се комбинират вековни традиции със световни иновации. Това се видя на място в завода на "Кукленско шосе", където отвориха врати за медии, за да покажат пътя на самуна от „А“ до „Я“, а тайната е в бавното втасване.

 

В обиколката се включи и заместник-посланикът на Федерална република Германия Стефан Рьокен, който бе сред специалните гости.  

Продуктовата гама, която „Хебър“ доставя за „Лидл България“,  включва близо 50 различни артикула, като асортиментът непрекъснато се увеличава. Наред с белия хляб, разработен по авторска рецепта, там се произвеждат още кръгли хлябове, хлябове от лимец, ръжени и пълнозърнести, както и зеленчуков хляб. За да се гарантира чистотата, всички семена се пресяват два пъти, има и роботизиран контрол. От фабриката на „Хебър“ в Пловдив на ден излизат 1,5 млн. продукта, или 1000 тира месечно.  

Сътрудничеството им стартира през 2010 г., а първият износ за Румъния е две години по-късно. Абсолютен лидер в износа е хлябът със семена, следван от земелите, както и багетите, търсени основно в Гърция, Словения, а отскоро и в Полша. Предстоят и първите доставки в прибалтийските държави Литва, Латвия и Естония. Експортът е изцяло със замразена продукция.

За над 13-годишно партньорство с "Лидл" оборотите на пловдивския производител на хляб непрекъснато нарастват.  За последните три години ръстът на годишна база достига средно 20% - общо на местния и на външните пазари, а за същия период само експортният им оборот расте средно с 10% годишно.

Българите консумират все по-малко обикновен хляб, но се повишава търсенето и консумацията на диетичните хлябове, както и на тези със семена. Това коментира Митко Караджов - основател и съсобственик в "Симид Груп". Той уточни, че средното годишно потребление на хляб в България е около 70-80 килограма на човек.

През годините двете компании са реализирали редица успешни проекти. Сред тях е програмата за подобряване на рецептите и използване само на естествени съставки с цел повишаване на качеството на крайния продукт.

През 2017 г. "Лидл" разработи цялостна стратегия за намаляване на солта и захарта в асортимента от собствени марки, като част от своята „Политика за осъзнато хранене“. Важен акцент в тази стратегия е и намаляването на сол в хлебните изделия, по която веригата работи съвместно с „Хебър“ от 2020 г. До момента е намалена солта във всички продукти, които „Хебър“ доставя за веригата със средно 20%, което води до намаляване на употребата на сол с приблизително 13,5 тона само за 2023 г.

„Това е история на успеха, която се развива година след година и е резултат от дълъг съвместен труд, споделяне на ноу-хоу, съвместна разработка на рецепти, нови продукти и продуктови иновации, които надграждат ежедневно партньорските ни взаимоотношения. От 2010 г. до днес заедно влагаме много усилия, за да може хлябът и печивата от „Фурната на Lidl” да са качествени, вкусни и с аромат, който напомня на домашно приготвен хляб - по чиста рецепта, без хидрогенирани мазнини, с разнообразни вкусове, съобразени с предпочитанията на потребителя“, каза Елина Христова-Петкова, ръководител отдел „Стоково снабдяване“ на "Лидл България".

Поликсения Димова, мениджър “Корпоративни клиенти” в "Симид Груп", коментира, че високите изисквания на "Лидл" към качество, логистика и организация на доставка са помогнали на компанията да усъвършенства всички процеси в своите производства, така че да се наредят сред лидерите в Европа за техния бранш. За да отговорят на тези изисквания, са направени инвестиции  в две нови производствени линии за багети и земели в размер на близо 15 млн. евро.

Тръгва производство на кето хляб

Хляб с нисковъглехидратно съдържание и без глутен, добил популярност като кето хляб, ще пусне скоро на пазара пловдивският производител „Хебър“. В основата му ще е брашно от лен, а по-късно ще се приготвя и от брашна от други семена. Теглото на самуните ще е между 300 и 350 грама. В момента се извършват анализи и лабораторни проби.

Пример за успешна приватизация

"Симид" е над 30 години на пазара. През 2003 г. дъщерната кооперация „Симид“ стана собственик на общинска фирма "Хебър", която произвеждаше хляб с марката "Карина". Тогава новият собственик брои 1,2 млн. лева на Пловдивска общинска агенция за приватизация. Купувачът бе задължен да направи инвестиции в размер на 1 млн. лв., да погаси задълженията към персонала и доставчиците за близо половин милион лева и да запази дейността на фирмата през следващите 5 години. Преди десетина години фирмата бе от малкото в страната, която получи заем от 14 млн. евро, с 3% лихва, по европейската инициатива за устойчиво градско развитие "Джесика". Средствата се вложиха в построяването на нов, енергийно ефективен завод в Пловдив и купуване на оборудване. Към днешна дата, освен в Пловдив, „Симид“ има фабрики за хляб в София и Пазарджик, също успешно приватизирани. Разполага и с мелници, фуражни и складови бази в страната.

На снимката: Отдясно наляво: Митко Караджов, съсобственик на "Симид Агро и "Хебър", заместник-посланикът на Федерална република Германия Стефан Рьокен,  Милена Драгийска,  главен изпълнителен директор на Лидл България и Георги Христов, управител на "Симид София"

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
4 коментара
А през

А през

02.04.2024 | 17:40

Другото време ни лъжат как нямало пшеница за народа ни!!! ДА ГНИЕТЕ В АДА НЕОФАШИСТИ И ЕВРОАТЛАТИЧЕСКИ ОТРЕПКИ!!!! ЗАПАДА Е ЕДНА ОГРОМНА ИЗМАМА ЗА БЪЛГАРИТЕ!!!!

Отговори
2 0
Караджата

Караджата

01.04.2024 | 21:05

Хахааааааа ааааааа основател,не купувайте от тези Боклуци

Отговори
8 0
КОЛЮ КУРУДРЪВЧЕФФФ

КОЛЮ КУРУДРЪВЧЕФФФ

01.04.2024 | 13:59

ТВАНКА Е ВСЮ НУ НЕ И ХЛЯБУННННН!!!!!?????

Отговори
22 2
Хляб

Хляб

01.04.2024 | 13:55

Младите живеят във това време и знаят този хляб, тази лютеница и всичко от днешно време, а какъв хляб имаше а по селските фурни направо само с хляб и чубрица можеше да се наяде човек но демокрацията унищожи всичко, просто не можеха да издържът на конкоренцията и това е монопола апък после нямало монопол, как ще правиш като малкото производство дори и хубаво излиза винаги по скъпо, е иначе има свободно движение на хора и стоки, това искахме това получихме, да има и протести за вноса принас, защо протест те противоричат на правота да избираш, статията е нагледен пример как се изнася, па защо др. да не внася

Отговори
25 6

Анкета

Как оценявате служебния кабинет "Главчев"?