Пловдив става град на моловете напук на Европа

Два големи търговски центъра отварят врати под тепетата - Plovdiv Plaza замени Мол Галерия, NEPI Rockcastle ще строи Promenada Plovdiv

Докато старата Европа се връща към духа на малките квартални магазинчета, специализирани в търговията с местни продукти, произведените на място вкуснотии, у нас продължават да настъпват моловете и големите вериги. Модата е особено актуална в Пловдив, който вече гони София по броя на подобни обекти. 

През 2019 г. предстои да започне и изграждането на мол Promenada Plovdiv, който се очаква да добави близо 60 хил. кв. м отдаваема площ на пазара на търговски имоти във втория по големина град в България.

Това каза Манол Гойгаджиев, лизинг мениджър в NEPI Rockcastle, на годишната конференция BalReC 2018 в София.

Експертите отчитат, че пазарът на търговски площи в страната се радва на най-динамично развитие в последно време, а Пловдив е напът да се превърне в град на моловете. Това се дължи предимно на постоянно променящите се потребителски модели, изцяло обърнати към клиента и неговите потребности.

Модерният мол вече е място за shoppertainment - за съчетаване на удоволствието от пазаруване с разнообразни развлечения, удобства и социални контакти, сподели проф. д-р Филипа Фернандес, директор на Expansion Labs International, на форума.

Освен това новото поколение потребители търси реални преживявания, такива, които не са достъпни пред екрана на компютъра или таблета.

Затова все повече утвърдени онлайн търговци отварят традиционни магазини в големите търговски центрове, което е в унисон и със световната тенденция. Въпреки това родният ритейл сектор все още не е достатъчно добре подготвен за дигиталната трансформация.

Търговските площи растат и в града на тепетата. Припомняме, че на 22 ноември отваря врати PLOVDIV PLAZA - бъдещата модна дестинация и място за забавление на пловдивчани и гостите на града.

Тук се позиционират едни от най-големите магазини на дългоочаквани модни марки като ZARA, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Pull&Bear, H&M. Център за поръчки на ИКЕА и невиждани досега спортни забавления за малки и големи са разположени на 3-те му търговски нива с обща площ от 35 000 кв. м.

С отварянето на PLOVDIV PLAZA ще заработи и най-големият LED екран в България - той се издига в атриума и е изграден по най-новите HD технологии, с впечатляващите височина 16.3 м и площ от 175 кв. м!

В края на миналата, 2017 година южноафриканският фонд NEPI Rockcastle пък заяви намеренията си да инвестира 141 млн. евро в изграждането на мол в центъра на Пловдив.

До момента компанията е вложила 24 млн. евро, се посочва в техен отчет. Компанията закупи 36 дка парцел на Сточна гара, а справка в имотния регистър показва, че през март тази година е придобила и съседните 29 дка, които бяха собственост на "Прайм - ДС", за сумата от 9.3 млн. лв. Сумата вероятно включва и цената за земята.

Така целият проект ще бъде разположен върху 65 дка. Новият мол се очаква да заработи през третото тримесечие на 2020 г. и да добави близо 60 хил. кв. м отдаваема площ на пазара на търговски имоти в града. 

Молът на NEPI ще бъде четвъртият търговски център в града и ще се казва Promenada Plovdiv, по името на други обекти на компанията в Сърбия и Румъния. /Марица.бг

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?