46

Пловдив е твърдо решен да #ПромениКартинката

Кампанията #ПромениКартинката на Филип Морис България събра над 50 представители на бизнеса и здравните институции за дискусия в Пловдив. След края на събитието всички те се превърнаха в посланици на каузата.

Един от най-сериозните замърсители в градската среда са фасовете от цигарите. Достатъчно е да излезем от дома си и още на първата крачка неминуемо ще се сблъскаме с угарки от тютюневи изделия. Въпреки че това далече не е най-големият замърсител, Филип Морис България насочват фокуса на най-актуалната си кампания точно натам.

#ПромениКартинката всъщност не цигари,е просто поредната корпоративна акция, а цялостна система от различни инициативи, изложби, дискусии и специални проекти, насочени към повишаване на информираността в обществото за проблема със замърсяването от цигарени фасове. Освен това инициативата е част от глобална стратегия за устойчиво развитие на компанията.

В Пловдив #ПромениКартинката не идва за първи път. Нещо повече -

градът е един от най-активните що се отнася до участие

и подкрепа за кампанията. През септември миналата година като част от инициативите беше почистено Небет тепе, като доброволците събраха над 150 кг отпадъци. В началото на месеца пък в Пловдив пристигна изложбата, част от кампанията, която може да се види до края на ноември на площад "Централен", в пространството до Военния клуб.

В сряда пък в Qbar, в сърцето на квартал "Капана", #ПромениКартинката събра редица представители на бизнеса, местната администрация и здравните заведения

и институции в града за дискусия, посветена на проблемите, които носи замърсяването с фасове.

Сред гостите бяха д-р Цветанка Лепарова, управител на УМБАЛ "Пълмед", д-р Парашкев Цветков от КОЦ-Пловдив, д-р Веселка Христамян - общински съветник и председател на здравната комисия в Общинския съвет, както и зам.-кметът на Пловдив с ресор „Образование, бизнес развитие и  европейски политики“ Стефан Стоянов.

 От страна на бизнеса пък се включиха Мартин Катерински - мениджър продажби в „Порше Пловдив“, Таня Чолакова от „Атаро Клима“, Мирослав Праматаров - собственик и управител на "Деливъри" ООД, както и Симеон Симеонов - регионалния търговски мениджър за Централна България на Филип Морис България.

Дискусията и напредъка по кампанията представи Диляна Якова - мениджър регулации и устойчиво развитие във Филип Морис България. В Пловдив тя разказа за различните активности и съпътстващи кампании, които

целят цялата страна да #ПромениКартинката,

що се отнася до замърсяването с отпадъци от тютюневите изделия. Кампании по почистване освен в Пловдив са организирани и в Благоевград, Варна, Бургас, Русе, София, Добрич, Стара Загора, Велико Търново и Сандански. Изложбата пък ще продължи да пътува из цялата страна.

Въпреки това обаче реалната промяна идва от хората, затова и за #ПромениКартинката е важно да ангажира колкото може по-широк кръг от граждани, които да се превърнат в посланици на каузата. В името на тази мисия за организаторите подобни срещи с представители на бизнеса и институциите са толкова важни.

За да могат посланията на инициативата да достигнат до максимално широк кръг хора, е създаден и специален проект заедно с възпитаниците на НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, които създават поредица от кратки, но въздействащи видеоклипове, които

показват с провокативни послания и сюжетни линии реалността на проблема

със замърсяването с цигарени угарки. Редица популярни имена пък подкрепят каузата на #ПромениКартинката. Сред тях са Гери Турийска, Ива Екимова, Ники Кънчев, Ана Цолова и група „Остава“.

Пред „Марица“ Диляна Якова разказа, че част от глобалната стратегия на компанията е да бъде все по-активна в подобни теми, засягащи каузи, свързани с подобряване на състоянието на околната и социалната среда. Тя е категорична, че пътят, който трябва да се извърви, за да се постигнат целите на кампанията, е дълъг, но екипът, който работи по нея, е мотивиран #ПромениКартинката да промени съзнанието на гражданите, що се отнася до отношението им към безразборното изхвърляне на фасове в градската среда и природата.

„Хермес медиа“ и вестник „Марица“ са активен партньор на кампанията от самото начало. Екипът, който стои зад #ПромениКартинката издаде специално за медията ни, че през новата година кампанията ще продължи с нови активности и инициативи, защото както един от гостите в сряда вечер каза, „това е кауза за самите нас“.  

 

Анкета

Ще успее ли новият парламент да излъчи правителство?