Следвайте ни

Пазарът на нови коли се срина, в Италия - до дъно

viber icon

Продажбите на нови автомобили в Европа падат драстично през април, след като блокадите заради коронавируса затвориха автомобилните къщи и спряха производството.

Регистрациите на нови коли в ЕС падат със 76.3% през април, в сравнение със същия месец преди година, според данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA).

“Първият пълен месец с ограничения за COVID-19 доведе до най-големия месечен спад в търсенето на автомобили, откакто се води подобна статистика", казват от ACEA. Броят на продадените нови автомобили е паднал от 1 143 046 през април 2019 г. до 270 682 през миналия месец.

Всеки от 27-те пазара отчита двуцифрен спад през април, но пониженията са най-големи в Италия и Испания, където регистрациите на нови автомобили падат с 97.6% и 96.5%, респективно.

В Германия понижението е от 61.1%, докато във Франция е 88.8% според асоциацията. Във Великобритания, която вече не се включва в данните за ЕС, продажбите на автомобили падат с 97.3%.

Продажбите на нови автомобили вече бяха отчели спад от 55% на годишна база през март в резултат на пандемията от COVID-19. В средата на март повечето европейски страни въведоха строги противоепидемични мерки, които затвориха по-голяма част от автомобилните къщи в Европа през втората половина на март.

Германската икономика разчита особено много на своята автомобилна индустрия и на износа на автомобили. Автомобилните къщи бяха сред първите бизнеси, на които беше позволено да отворят на 20 април при спазване на строги мерки за социално дистанциране и хигиена.

Засега обаче администрацията на канцлера Ангела Меркел отказва да предостави отделен пакет от средства на автомобилния сектор, въпреки че заетите в индустрията са над 800 000 души. Спадът за България през април е от 72.6% на годишна база, докато за периода януари-април продажбите падат с 40.9%.

Пазарът на автомобили в Европа ще се свие с 30% през 2020 г. спрямо предходната в резултат на кризата, предизвикана от COVID-19, ако държавите не предприемат драстични мерки за насърчаване на потреблението. Това прогнозира компанията за застраховане на търговски кредити Euler Hermеs. Анализът се базира на комплексен подход, който отчита данните за регистрация на нови автомобили, бизнес климата, както и потребителските нагласи, индикирани чрез релевантни търсения в Google.

Станимир Кронев

Станимир Кронев

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Станимир Кронев е завършил журналистика в СУ и финанси в ПУ. Участва в създаването на редица културни и развлекателни събития в Пловдив. Публикува в американски издания.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Остана ли ви отпуск за ваканция през лятото?