Община Пловдив няма визия за развитие на туризма

* Имиджът на дестинацията се крепи на частния сектор *Туристическите центрове станаха продавачи на билети

Виделина Гандева, директор "Туризъм" в "Орфей Клуб Уелнес" АД - Пловдив

- Г-жо Гандева, Вие бяхте директор на Общинско предприятие „Туризъм" в Пловдив от 2011 до 2017 г., което беше закрито по неясни съображения. Според Вас как се справя общината в този сектор в ключовата 2019 година?

- ОП „Туризъм” създаде и разви цялата информационно-рекламна туристическа инфраструктура през годините, поддържаше един достоен имидж и осъществяваше връзката с бранша на местно и национално ниво. След закриването на предприятието категорично се скъса нишката на Община Пловдив в сектор "Туризъм" с държавата, с другите общини, а също и с частния сектор. В момента Община Пловдив няма визия за туризма, имиджът на дестинацията се поддържа от частния сектор. Предприятието успешно маркетираше дестинацията близо 11 години и обединяваше бранша около годишната програма за туризъм, стратегическите документи и важните теми за града в този сектор от икономиката. За съжаление, още в самото начало при встъпването си в длъжност, кметът Иван Тотев ревниво приемаше предприятието като наследство от предишното управление.

Той и г-жа Амелия Гешева така и не разбраха смисъла на това предприятие и значението му за туризма в Пловдив.

- Не работят ли такива структури във всички по-големи общини? Защо Пловдив остана без?

- Абсолютно права сте! Всички големи общини имат такива звена. Не бих искала да коментирам, както се изразихте, неясните съображения за закриване. Само ще отбележа, че градът ни вече не е представен достатъчно престижно на световните изложения по туризъм. Това ще рефлектира и в частния бизнес посредством намаляване на туристическия поток. Днес културният институт „Старинен Пловдив" формално управлява програмата по туризъм и неадекватно менажира туристическите центрове, които са със затихващи функции и са превърнати в билетопродавници. Доказателство за спада в нивото на туристическия маркетинг на града е и лошо организираната и проведена през 2018 г. Международна среща по туризъм, която ОП „Туризъм" беше затвърдило като най-престижно събитие. Все пак съм оптимист.

Надявам се на по-добри професионалисти и по-далновидни управляващи в следващите години.  

- Бихте ли ни казали по какво дружеството „Орфей Клуб Уелнес" АД -  Пловдив се различава от предишната Ви работа и от останалите туристически фирми?

- За година и половина работа в „Орфей Клуб Уелнес" се уверих, че не сме от фирмите, които разчитат на протежиране, за да съществуват. Екипът ни работи с увереността, че предприемачеството и технологиите са се превърнали в нещо жизненоважно и истински успех жънат онези компании, които успяват да правят бизнес с кауза и с висока добавена стойност. Дружеството не се вмества в определението за конвенционална туристическа фирма от типа туроператор. При нас работят специалисти от сферата на туризма, дигиталния маркетинг, филмовото операторско майсторство, културния мениджмънт и информационните технологии. Под шапката на дружеството са знаковите за града фирми и обекти - туроператорът „Филипополис тур", електронното списание за туризъм и уелнес „Клуб Орфей", онлайн магазинът за здравословни продукти и услуги „Биозона". Приоритет в дейността ни е платформената икономика, наши подбрандове са платформите за туризъм TripXV и ClubXChain, втората от тях и с блокчейн инфраструктура. Отскоро работим и по съвсем нов проект - технофилма „Героите от САЩ '94”, посветен на 25-годишнината от незабравимото представяне на футболните ни национали в САЩ през 1994 г.

- Какви са събитията, по които работите в момента?

- Културните проекти са едно от предизвикателствата пред обновения ни обект резиденция „Тракийски стан". В него през 2018 г. беше изградена открита сцена с размери 80 кв. м. Привлякохме културни оператори, фрийлансъри и регионални производители на храни и напитки, разработихме програма, която може да се види на сайта ни www.3dparty.eu. На територията на резиденцията се намира и  архитектурно-историческият обект „Къщата на д-р Михаил Владо", която предстои да разкрие много от своите тайни. По наша инициатива съвместно с други частни обекти на територията на Пловдив - културни центрове, ресторанти и хотели, организираме посещения на туроператори и екскурзоводи, за да се запознаят с малко известни любопитни и алтернативни места за култура и туризъм в града. Работим в партньорство с частни обекти от Пловдив и региона. Програмата на откритата ни сцена е под наименованието „Лятна сцена в Тракийски стан". От май до октомври предвиждаме концерти, работилници за деца и възрастни, прожекции на филми на открито, уелнес и спортни занимания, изложби, театрални представления, литературни четения, фолклорни надигравания и тематични вечери. Първият концерт, с който откриваме сезона през април, е провокативният спектакъл „Фолклорът среща класиката" с участието на елегантното сопрано Денислава Станева, ансамбъл „Пловдив" и цигуларката Преси Петрова. На 25 април организираме и първата работилница за боядисване на яйца в двора на обекта.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?