Нов капан за наивници: Търговци ни мамят с пролетни намаления
- 22:30, 20.03.2023
- 22:43, 20.03.2023
- 1989
- 1
Витрини, на които стои само надпис „до -50%“, липсващ период на намалението и обхванатите от него групи стоки. С такива нарушения започват кампаниите за отстъпки на артикулите от есенно-зимните и по-стари колекции преди настъпването на пролетта.
Намаленията са на определени групи стоки, като обувки, пижами и пантофи, спортни и официални облекла, както и такива за ежедневието. Обявените отстъпки варират от 20 до 50%. Невинаги обаче могат да се срещнат стоки с толкова голям отбив от цената и посланието служи по-скоро за привличане на клиенти в обектите, където могат да бъдат открити предимно редовни цени или значително по-малки отстъпки.
„При обект, на чиято витрина пише само „до -50%“, виждаме, че липсва периодът, за който се провежда намалението. След като разгледахме изложените артикули, установихме, че много малка част от тях са намалени, не са отделени, а са смесени с всички останали - с новата колекция, със стоките от по-стари колекции на редовните им цени. Освен това не попаднахме на нито един случай, в който намалението да е 50% - отстъпката на артикулите е около 20-30%. Това подвежда потребителите, тъй като трябва поне известен процент от намалените стоки да достигат такъв размер на намалението“, коментира Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“.
В различните обекти продължават да се срещат класическите нарушения при провеждането на кампании за намаления. Някъде липсва периодът на намалението, на други места на витрината не може да се види за кои групи стоки се отнася, намалените артикули са на различни места в обекта. "Виждаме и добри практики, при които търговците са надградили законовите изисквания, като са добавили и от себе си - ориентирали са отдалеч потребителите с червени етикети за намалените стоки и цените, на които се продават след отстъпката, и те отговарят на написаното“, каза Габриела Руменова.
Експертът даде съвети при пазаруване от намаления: когато потребителите си харесат дадена стока от намаление, да проверят в интернет при различните търговци точно тази стока на какви цени се предлага. Така ще могат да си съставят мнение за нейната средна цена в момента. Особено при техниката много внимателно да прочетат характеристиките, защото понякога ни се струва, че сравняваме едни и същи неща, но се оказва, че не е така.
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни
