44

Най-добрите малки SUV - джипчета за делник и за празник

Отличниците на годината предлагат комфорт, икономичност и приятно шофиране 

Малкият SUV  е познат от 40-те години на миналия век благодарение на Willys Jeep и серия 1 Land Rover. И днес този клас коли са все толкова актуални. Лесно е да се разбере привлекателността им. Те са много компактни автомобили, които осигуряват завладяващ изглед към пътя, без да тежат като големите си „батковци“. Нито са толкова скъпи като мощните SUV. Доближават като икономия на разходите седаните или хечбековете. Което ги прави идеално решение за семейството. "Малките джипчета“, както биха ги нарекли някои, ставата и за града, и за ваканция, и за пикник през уикенда.

 

1. Volvo XC40 

Първият опит на Volvo за компактен брат за своите утвърдени SUV XC60 и XC90 доведе до истински успех. С XC40 шведската марка ни даде кола с мигновена привлекателност. Моделът има достатъчно харизматичен и привлекателен дизайн, за да привлече по-младите семейни купувачи. XC40 подкрепя своя фънки екстериор с похвално оборудване, комфорт, използваемост и качество. Въпреки че това не е най-практичната кола в класа на малки SUV, тя със сигурност има много лукс, да не говорим за всички технологии, на които бихте се надявали.

XC40 съществува от 2017 г. Преди имаше ръчни, дизелови, задвижващи четири колела и плъгин хибридни опции, но за 2024 г. остават само чифт автоматични бензинови двигатели с предно задвижване и още толкова електромобили (наскоро преименувани на EX40 ).


2. Mazda CX-5

Подобно на XC40, Mazda CX-5 е един от възрастните обитатели на този клас. И въпреки това е един от най-добре изглеждащите SUV автомобили на пазара, с респектираща икономия на гориво и необичайно ниво на динамично управление. Интериорът на CX-5 е солиден, стилен и красиво изработен. Предлага онази практичност, от която много други производители на автомобили могат да се поучат. Също така - много място за пътници и багажник.

Изборът на двигатели предлага „остарелия“ 2,2-литров дизел, чиято комбинация от мощ за среден клас и прилична ефективност го прави много подходящ за SUV мисията на CX-5. Бензините мотори са малко по-плавни. 2.0-литровият се чувства малко претоварен от доста обемистата рамка на колата, докато автоматичният 2.5 не е чудо на икономиите. Ръчните скоростни кутии са прекрасни, докато автоматичните са доста колебливи.

CX-5 предлага добра комбинация от забавление, пестеливост и подходящо за семейството пространство, така че заслужава сериозно внимание от купувачите. Кола, която има от всичко по малко.

3. Hyundai Tucson 

Появата на четвъртото поколение Tucson беше нещо като преломен момент за Hyundai. Стилистично отклонение от своите красиви, но леко скучни предшественици. Кабината му достига нови висоти по отношение на материалите. Hyundai отдавна се опитва да се ребрандира като претендент за високия клас в Европа и Tucson помогна марката да се приближи много до германците.

Динамичен, този звяр предлага отлична безопасност, с баланс на управление, който дава приоритет на лекотата пред динамиката. Все пак е достатъчно приятен за каране по завои. Той предлага най-доброто в по-прости спецификации: 1.6 мек хибрид с бензин работи добре както с ръчна, така и с автоматична скоростна кутия, докато хибридите са потенциално много ефективни, но малко бавни. Скоро ще бъде подложен на основен ремонт на интериора, което ще отнеме част от уникалността, но все пак ще запази максималните възможности за използване, в което Hyundai са царе.

4. Kia Sportage

Sportage беше толкова голям хит в продажбите на Kia. И за пазарите с по-консервативен вкус дойде малко шокиращ смелият дизайн на автомобила от пето поколение. И все пак, като се имат предвид бройките на пътя, е ясно, че купувачите не са отблъснати.

Истината е, че зад предизвикателния екстериор стои SUV, предлагащ почти същото като преди, но в по-изтънчен, пораснал и натоварен с технологии пакет. Не е толкова просторен като най-добрия в това отношение събрат, но има достатъчно място за повечето семейни нужди. Предлага широка гама двигатели. Също така идва със стандартен комплект, може лесно да се свърже към вашия смартфон и разбира се, е подкрепен от водещата на пазара седемгодишна гаранция на Kia.

При шофиране Sportage е нещо като смесен магазин. Управлението е безопасно и предсказуемо, но е доста инертно, когато натискате педала. Пътищата с лоша настилка бързо го „разстройват“. Опитът показва, че изборът на по-малките 17-инчови колела подобрява нещата, но само малко сравнение с конкурентите. Като цяло Sportage е интелигентен, добре оборудван и безпроблемен семеен SUV, но тези, които искат малко емоции, трябва да потърсят друго.

5. Citroën C5 Aircross

Подобно на много продукти на групата Stellantis - C5 Aircross е искал наистина добър двигател . И това е получил. Познатият 1,2-литров трицилиндров мотор има помощ от електрически мотор. И е заменил своята осемстепенна автоматична скоростна кутия със седемстепенна с двоен съединител.

Ако ви е омръзнало всяка кола да се преструва на спортна, C5 Aircross е за вас. Меките седалки и гъвкавото окачване се комбинират, за да направят доста релаксираща кола. Освен това е просторен и на прилична цена. Мултимедията е доста тромава и в града визията може да се влоши. Друг минус - plug-in хибридът не разполага с обещанията от 221 к.с.


6. Nissan Qashqai

Qashqai остана упорито на върха по продажби в този клас. С новото си, по-леко шаси, по-комфортни размери и много подобрена динамика, всички очакваха този нов модел от трето поколение да удари яко. И в по-голямата си част се случи.

Тук има малко за запалените по скоростите шофьори. Както 1,3-литровият мек хибриден бензин, така и новият e-Power хибрид са леко тромави, но какво очаквахте? Мощността и управлението не са това, което представлява Qashqai. Той е много внимателно проектиран за семейства, добре оборудван и струва евтино за закупуване и за експлоатация. Ако трябва да купите автоматик, изберете хибрида, а не бензинов CVT.

Интериорът не изглежда толкова джаз, но материалите са приятни, изграден е солидно. Също така много лесен за използване, благодарение на многото истински бутони. Всички ранни Qashqai имаха мултимедийна система, която беше достатъчно лесна за използване, но изглеждаше леко остаряла. След около две години по-високите версии получиха нова, която запазва цялата функционалност, но изглежда много по-добре. Усилие за промяна на играта? Вече не, но това е демонстрация, че Nissan познава изключително добре своите клиенти

7. Mercedes-Benz GLA

Докато първият GLA беше малко повече хечбек от A-Class, тази втора генерация е по-скоро истински SUV. Той все още е малко по-малък от BMW X1, тъй като Mercedes  има по-голям, седемнадесетте  GLB,  разположен на същата платформа. Тук получавате избор от бензинови, дизелови и plug-in хибридни задвижвания. GLA дори има електрическа версия под формата на EQA. В този случай ще се спрем на тези, които имат друг двигател, защото трансформацията към EQA не е напълно оформена.

Бензиновият GLA 200 се възползва от меко хибридната технология след фейслифта, докато GLA 300e plug-in хибридът наскоро придоби допълнителен пробег само за електричество, за да бъде по-евтин и да се използва като служебна кола.

Повечето GLA имат доста твърдо, спортно окачване, но се справят достатъчно добре. 300e получава по-меко  и вози малко по-комфортно. Всички обаче са малко шумни по магистралата. Интериорът е познат от A-Class и въпреки че няма същото ниво на технологии като X1, този автомобил е много по-лесен за използване и също толкова солидно изграден. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
0 коментара

Анкета

За кой отбор ще стискате палци на Евро 2024?