МЕТРО стартира Фестивал на БГ розов домат

От 26 юли до 15 септември веригата ще отделя 5% от продажбите на български розови домати в подкрепа на каузите на фондация „Една от 8“, полагаща грижи за жени с рак на гърдата

МЕТРО отбелязва втората година от старта на програмата си за работа с български земеделски производители „Отгледано с грижа в България“. Рождения ден се чества с локални фестивали на розовия домат в 7 от магазините в страната. Фестивалите стартираха днес в Пловдив Варна и Стара Загора. В МЕТРО 2 край Пловдив двама земеделски производители - Тодор Атанасов от с. Поповица, обл. Пловдив и Георги Петков от пазарджишкото село Мирянци, както и Институт по зеленчукови култури /ИЗК/ „Марица“ – Пловдив, представиха своята продукция. Научното звено към Селскостопанска академия демонстрира един от последните си сортове домати – „Розово сърце“, който от три години е хит на пазара. Водещ негов селекционер е доц. д-р Даниела Ганева, директор на института. ИЗК „Марица“ и представители на Аграрния университет в Пловдив са партньори на МЕТРО по програмата „Отгледано с грижа в България“. Тодор Атанасов и Георги Петков отглеждат стар български сорт домати, познат от миналия век. Тъй като е бил застрашен от изчезване, семепроизводител от с. Стряма го патентова под името „Розова магия“.

Локалните фестивали продължават на 28 юли в София, на 30 юли в Благоевград, на 3 август в Плевен и на 10 август в Бургас. Заключителният фест е на 8 септември в София, където за втора година ще се организира Фестивал на Розовия домат. Събитието ще се проведе в Княжеската градина, пред паметника на Съветската армия и ще започне в 10:30 часа.

Тази година, от 26 юли до 15 септември МЕТРО и неговата програма „Отгледано с грижа в България“ ще отделят 5% от продажбата на български розови домати в подкрепа на каузите на „Една от 8“, осигуряваща консултации, профилактични прегледи, практическа и и информационна подкрепа за жени с рак на гърдата .

Програмата „Отгледано с грижа в България “ включва близо 400 вида местни артикули. В момента МЕТРО работи с над 150 малки земеделски стопани, над 40 големи производители и 9 стратегически доставчици на розов селски домат. Реализираният обем на български плодове и зеленчуци през годината е над 4300 тона. Асортиментът включва стари български сортове като пипер Куртовска капия, домати Розова магия и Алено сърце, селска краставица, уникалният Реселешки лук и много други.

След демонстрацията на розови домати в МЕТРО 2 в Пловдив Тодор Атанасов и Георги Петков споделиха впечатленията си от партньорството с търговската верига:

От кога се занимавате със земеделие?

Т.А. Със земеделие се занимавам от 5 г. Отглеждам предимно домати и краставици на площ от 20 дка – полско и оранжерийно производство.

Г.П. Мога да кажа, че от дете практикувам земеделие. Запалих се от родителите ми, на които помагах от малък, а регистриран производител съм от студентските години. Зеленчуци отглеждам на 3 дка, като залагам домати и краставици.

От кога работите с МЕТРО?

Т.А. С МЕТРО работя от 2 г., когато стартира програмата им с малки и средни земеделски производители.

Г.П. От миналата година си партнираме с МЕТРО по програмата „Отгледано с грижа в България“. Там реализирам продукцията си от краставици и домати.

Доволен ли сте от работата с МЕТРО?

Т.А. Много съм доволен от МЕТРО. Изкупуват ми почти цялата продукция – домати, краставици, пипер и което е много важно - плащат навреме. Радвам се, че решиха проблема ми с реализацията на зеленчуците.

Г.П. На този етап съм доволен от работата си с МЕТРО. Имат изисквания относно прилаганите пестициди като количество, но това е добра европейска практика. Нямам проблеми и със заплащането – точни са и плащат навреме.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?