Следвайте ни

МЕТРО рекламира Пловдив като Кулинарна столица на Европа

Германски телевизионен екип ще заснеме целия кулинарен фестивал „Вкусът на Пловдив“, който ще се проведе от 23 до 26 май на Главната улица в Пловдив. Събитието ще бъде излъчено по социалните медии на МЕТРО в цяла Европа и ще бъде своебразна реклама на града като Европейска столица на културата, но и като „кулинарна столица на Европа, съобщи мениджърът „Корпоративни комуникации“ на МЕТРО Людмил Каравасилев.
„Вкусът на Пловдив“ ще бъде открит на 23 май в 12,30 ч. до Римския стадион със специална демонстрация на Иван Звездев. Шеф готвачът ще сготви курбан за 250 души, който ще бъде раздаден на присъстващите. Музикалната програма предвижда хора от ансамбъл „Тракия“ и латино танци.
Шатрите на известни ресторанти, в които ще свещенодействат готвачите, и този път ще бъдат разположени от двете  страни по ул. "Райко Даскалов" (Малката Главна) в Пловдив (от пл. Римски стадион в посока подлеза на аптека „Марица“).
Този път ще бъдат поставени и декорирани пейки за сядане за гражданите, каза председателят на пловдивското сдружение на ресторантьорите и хотелиерите „Тракия“ Еню Енев. В шатрите ще бъдат представени пловдивски топ ресторанти, занаятчийници за храни и Фермерски пазар Пловдив. Ще видим щандове, демонстрации и дегустации на ресторантите „Мемори“, „Хемингуей“, „Ноте де Вино“, „Сол и пипер“, „Одеон“, „Опера“, „Торо Гранде“, „Джъмп“, „Централ“ и сладкарници „Долче Фелини“, „Но Сенс“ и„Фабрик“. Известни майстори пък ще правят демонстрации на приготвянето на вкусна храна с качествени български продукти. Това са шеф Александър Бърдаров – „Мемори“, шеф Росен Чакъров – „Хемингуей“, шеф Юри Велев – „Метро Академия“, шеф Стоян Рахов – „Рафи“, шеф грил Данчо и много други.
2019-а е специална не само за Пловдив, но и за основния партньор на феста - МЕТРО. Градът под тепетата е Европейска столица на културата, а пък МЕТРО празнува 20 години в България, допълни Людмил Каравасилев. По тази причина на техния павилион ще има множество демонстрации и дегустации на най-доброто, което магазините предлагат.
Сред тях ще са качествени телешки меса, риба и морски дарове и много други. Шеф готвачите на 3 пловдивски заведения- „Щастливци под тепето“, „Атлас“ и една кетъринг фирма ще помагат в павилионите на МЕТРО, демонстрирайки различни и разнообразни техники в приготвянето на продуктите по традиционни български рецепти.
Тази година компанията започва и специална инициатива с пловдивските ресторанти. Те ще приготвят традиционни български ястия с натурални продукти на МЕТРО, които ще бъдат отбелязани със специален знак в менютата им.
„Вкусът на Пловдив“ се очертава да се превърне в традиционен фестивал, който е любим на пловдивчани, каза заместник-кметът по култура и туризъм Александър Държиков. Той  подчерта, че събитието е важен сегмент от туризма и с всяко  издание  се надгражда и става все по-интересен. Община Пловдив със сигурност ще продължи да го подкрепя безрезервно, каквато е и политиката на общинската администрация да застава зад качествени събития, които целят съхраняването на българските и местните традиции, култура и опит, който да бъде предаван и новите поколения.
Две от шатрите пък са отделени специално за занаятчиите от Регионалната занаятчмийска камар-Пловдив. Там майсторите ще покажат свои изделия, тематично свързани с готвенето, дома и храната, разказа още Еню Енев.
Фермерският пазар, който вече 7 години представя богатството на местните вкусове и храни от цялата Пловдивска област ще бъде представен от 12 производители, в т.ч. на кашкавал, сирене, – овче и краве, прочутият садовски фъстък, плодове и зеленчуци от ферми, пчеларски продукти, кракери от сушени заленчуци и семена, една винарна и други, отбеляза Гергана Кабаиванова, управител на Фондация "LocalFood.bg" и организатор на Фермерски пазар.
Кулинарният фестивал ще бъде съпроводен от томболи и викторини с много награди. Събитието се организира от Сдружение на ресторантьорите и хотелиерите „Тракия" - Пловдив, Фондация LocalFood.bg, Община Пловдив, БХРА, РЗК - Пловдив, Сдружение на професионалните готвачи, клуб "Орфей Уелнес" и МЕТРО като основен партньор.

 

Коментари

За да публикувате коментари трябва да имате профил в сайта

Коментари (0)

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?