71

„Либхер“ дава шанс за професионално израстване - от Учебния център на завода до инженер

15 години фирмата квалифицира по немски модел свои и чужди кадри

Едногодишното си професионално обучение в Учебния център на фирма Либхер в Тракия икономическа зона /ТИЗ/ вече започнаха 5-ма желаещи да придобият професията „Машинен техник“. Те ще получат теоретични и практически знания по специалност „Технология на машиностроенето“ като изучават основно металообработване -  фрезоване, стругoване, шлосерство, както и пневматика, електропневматика и хидравлика. Обучаемите получават заплащане по време на курса, припомня техническият организатор на центъра Валентин Рудов.

„Либхер“ е първият чужд инвеститор в България, който преди 15 години /през 2009 г./ създаде собствен Учебен център, използвайки трансфер на know-how от германското дружество на световния концерн.  Досега в него са се квалифицирали по немски модел над 130 души. Част от тях са били външни служители - на машиностроителни фирми от ТИЗ.

През последните години кандидатите за Учебния център са от производствените цехове на завода за висококачествени хладилници и фризери. В Либхер работят около 1300 монтажници, които ако искат, чрез едногодишно обучение получават възможност за професионално израстване и по-добро трудово възнаграждение. Това са хора, завършили средно общо или професионално образование, амбицирани за кариерно развитие, посочва Валентин Рудов.

Преди дни 6-ма бъдещи механици или машинни оператори получиха Удостоверение за успешно завършил курс в Учебния център на Либхер. Фирмата им дава възможност да продължат своето образование във висши учебни заведения. През годините част от випускниците на центъра са следвали задочно в Технически университет-София, филиал Пловдив или в Университета по хранителни технологии. След това са продължили работа в завода като дипломирани машинни инженери.  

Учебният център на Либхер е страхотен старт, основа за добра реализация на завършилите курса, убеден е Рудов. Практическата подготовка, която получават те, им помага много в евентуалната бъдеща работа като инженери, както и при самия обучителен процес в университетите. 

Анкета

Кой е най-големият проблем на българското училище?