Държавата намаля летищните такси за аерпорта в Пловдив с 40 процента. Преференцията е валидна единствено за вашето летище, обяви зам.-министърът на транспорта Камен Кичев на дискусия „Развитието на летище Пловдив и туризма в региона" вчера. С един бърз поглед той определи пловдивското летище като бутиково. Но без самолети и пътници, със съжаление отбеляза той.
С по-ниски държавни летищни такси аеропортът ще може да привлече редовни, нискотарифни и чартърни полети. Облекчената мярка важи от 1 април догодина, допълни зам.-министър Кичев и с това си навлече гнева на туристическия бранш в града. С този срок ние изпускаме зимния трафик и чартърите, мярката трябва да влезе в сила поне от първи януари, скочи Радослав Бозуков, зам.-председател на Съвета по туризъм и собственик на хотел „Лайпциг". По моя информация спадът в пътникопотока на летище Пловдив тази година ще е 90 на сто спрямо 2007 г., мерки трябваше да се вземат доста по-рано, реагира той. Зам.-председателят на Бизнес експертния съвет и шеф на Съвета по туризъм Любозар Фратев пък отиде още по-далеч с предложението си в следващите пет години аеропортът да бъде освободен от летищни такси. На забележките на хотелиерите Камен Кичев отговори, че авиокомпаниите отдавна са планували зимния сезон, затова намалението в таксите ще важи от пролетта. Оказа се, че спасителната мярка ще е с твърде кратък срок - само до края на лятото догодина. Областният управител Иван Тотев, който също участва в срещата, се ангажира да предаде всички въпроси и идеи на Министерство на транспорта.
Веднага ще преразгледаме и нашите такси за наземно обслужване, които заедно с държавните формират почти целия разход на превозвачите, зарече се новият директор на летище Пловдив Дойчин Ангелов. Ръководството вече води преговори с всички авиолинии, включително и нискотарифни, които кацат на летище София, посочи той. Ще се оферираме пред превозвачи, идващи от дестинации, където има големи български диаспори - Испания, Англия, Атина и др., допълни следващите стъпки Дойчин Ангелов. Според непредставително проучване на летище Пловдив 60 на сто от пътниците на софийското летище всъщност са с крайна цел Южна България.
ОТНОВО КАРГО
Изграждането на карго терминал на летище Пловдив, който да бъде даден на концесия, отново е на дневен ред. В министерството има създадена работна група, пише се стратегия, коментира Камен Кичев. Покана за концесиониране на част от аеропорта ще бъде отправена не само към българския бизнес, а и в чужбина, гарантира зам.-министърът.
МАЛШАНС
Аеропортът в Пловдив има сключени договори от миналата година с компании като Луфтханза и Суис Еър да служи като алтернативно летище на софийското. За съжаление обаче нито един техен самолет досега не е докарал пътниците си край Крумово.
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни
Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.