КЗП нареди: Цените в хотелите трябва да са на видно място
При неспазване на законовите изисквания са предвидени глоби, които ще бъдат налагани с цялата строгост на закона
- 15:20, 09.09.2024
- 15:32, 09.09.2024
- 872
- 0
От Комисията за защита на потребителите с предупреждение към хотелиерите и търговците по време на празниците.
На първо място, изключително важно е предоставящите туристически услуги за настаняване да имат удостоверението за категоризация на мястото за настаняване, поставено на видно място, така че да бъде леснодостъпно и видимо за техните гости. Това не само ще осигури прозрачност, но и ще покаже, че спазвате законовите изисквания, посочват от КЗП.
Напомняме, че е недопустимо да въвеждате потребителите в заблуждение относно вида и категорията на мястото за настаняване. Пример за това е, ако представяте обекта си като хотел, докато той е категоризиран като къща за гости, или ако твърдите, че е с по-висока категория, отколкото е в действителност. Такива практики са неприемливи и подлежат на санкции.
Също така не забравяйте, че ценоразписът на предлаганите услуги трябва да бъде поставен на видно място, за да могат потребителите лесно да се ориентират в цените и услугите, които предлагате. Прозрачността е ключов елемент за изграждането на доверие с вашите клиенти, напомня Мария Филипова, председател на КЗП. Тя акцентира, че „с настоящото съобщение се цели повишаване на доверието между потребителите и търговците. Спазването на правилата не само ще укрепи уважението на потребителите към вас, но и ще ви защити от евентуални санкции“.
При неспазване на законовите изисквания са предвидени глоби, които ще бъдат налагани с цялата строгост на закона, категорични са от комисията. От КЗП напомнят още на всички търговци, чиято дейност е обект на проверка, че законът им е вменил задължение да предоставят - при поискване от страна на комисията - на документи, доказателства и становища.
Своевременното им предоставяне е необходимо условие както за приключване на проверките качествено и в установените срокове, така и за повишаване на доверието и удовлетвореността на потребителите, което следва да е от първостепенно значение за търговците, както и за комисията.
Филипова напомня, че законът е предвидил сериозни санкции за непредоставяне на изискана от контролния орган информация. При забава или неглижиране на отправените нареждания за предоставяне на документи санкциите ще продължат да бъдат налагани с цялата им строгост.