49

Кой бърза най-много за Шенген? Един час чакане на границата струва 10 евро на превозвача

Няма по-заинтересован бизнес от влизането на България в Шенген от транспортния. Това беше най-важният въпрос за тази година и по всичко личи, че догодина пак ще е №1, коментира пред "Марица" Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи. Сметките на браншовата организация сочат, че един натоварен камион, който чака 1 час на границата, генерира на превозвача разход от 10 евро. Той не се движи, шофьорът се води на работа, начисляват се заплати, осигуровки, има риск от неустойки, ако товарът не пристигне в срок при получаващата страна. А най-лошото е, че трудно може да се предвиди колко ще се удължи срокът за доставка заради тапите по границата. "На границата с Румъния се чака средно по 7-8 часа. Така само въпросният камион на това място трупа загуба за бизнеса от 70-80 евро", посочва Арабаджиев. И като се има предвид, че всеки ден между 1200 и 1500 български камиона минават през Румъния, става дума за годишни загуби от порядъка на над сто милиона. 

Вероятно палци за разширението на Шенген с България и Румъния са стискали и съседните ни страни, които дори не са в ЕС. "Един камион, тръгващ от Турция например към Европа, ще бъде проверен на нашата граница и повече няма да губи часове в чакане по другите граници. В сегашната ситуация, като му сложите 7-8 часа на Дунав, още 2-3 часа на границата между Румъния и Унгария, и става цял един загубен работен ден", обобщава транспортния шеф.  

Ползите от Шенген обаче не се изчерпват само със спестяването на време и пари за транспортния бизнес. „В нашия бранш най-сериозният проблем е  липсата на работна ръка. "Ясно е, че не можем да привлечем шофьори от ЕС, единственият ни вариант са хора от Молдова, Турция, т.нар. трети страни. За всеки новоназначен обаче трябва да вадим шенгенска виза, ако извършва международни превози, а за нея се чака между 3 и 6 месеца”, дава още един негатив Йордан Арабаджиев.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
3 коментара
граничар

граничар

08.12.2022 | 15:19

Ами затворете НАШИТЕ ГРАНИЦИ за техните камиони!Качете нашите камиони на ж.п.трайлери!По-малка ще ви е далаверата,но изход има.Впрочем,като толкова се чака на границата с Турция,защо *потока* не се насочи през Гърция?Защото сме пъпа на транспортната връзка,май,а тези наркоманизирани помияри ни се репчат!

Отговори
2 2
222

222

08.12.2022 | 13:44

Никой не го интересува Шенген, освен крадците оглозгали България след 1989 г.

Отговори
4 2
Как кой?Банкерите най-вече и политическата ни върхушка.Хампарцумян и

Как кой?Банкерите най-вече и политическата ни върхушка.Хампарцумян и

08.12.2022 | 10:21

И все олигарси.200 млрд.евро горница при смяната на националната ни валута,транспортния бранш,строители,доставчици също..И при липса на здрава вътрешна икономика и енергетика,както сме оглозгани от ПП-то сега и набърбальокани с кредити,си го отнася само обикновения гражданин.Хрантутниците горе забогатяват от раз!

Отговори
10 3

Анкета

Кое е любимото ви място за отдих и разходка в Пловдив?