Следвайте ни

Коледа под въпрос? Магазините не смогват, куриерите разнасят с огромно закъснение

viber icon

Родителите са пред истерия – играчките за децата и други подаръци, поръчани онлайн, не пристигат. Куриерите се задъхват, а онлайн пазаруването и доставката стават все по-бавни.

Майки звънят на телефоните на детските хипермаректи в несвяст, без да им вдигне никой и пишат бясно коментари във корпоративните фейсбук страници. Коледата пред провал?

Оказва се, че проблемът е верижен – клиентите предпочитат да пазаруват през телефона или компютъра заради заплахата COVID-19, е-магазините не смогват да приемат и обработят  лавината от поръчки, а куриерите хвърчат от адрес на адрес в разнасянето им с огромно закъснение.

„В електронния ни магазин ежедневно постъпват огромен брой поръчки, много повече от всяка една Коледа досега. Срещаме огромни трудности и в работата с куриерските фирми, които не могат да поемат засиления трафик и забавянията на доставките от тях са значителни.
Поради тези причини не можем да гарантираме обявените срокове и рискът поръчаните подаръци да не пристигнат навреме е много голям”, официално предупреждават от „Хиполенд”.

И от три дни детският хипермаркет е с нови правила за работа – срокът за обработка на приетите поръчки и предаването им на куриер се вдига на 10 работни дни. Това означава, че закупени онлайн дрехи, играчки, колички или други артикули ще пристигнат твърдо след Коледа.

От веригата дават една спасителна опция за клиентите си – посещение на физически магазин, като обектите работят до 20 часа вечер. „Хиполенд” обаче остана с един- единствен магазин в Пловдив.

От „Комсед” също предупреждават, че не могат да гарантират доставка до Коледа. Заради заповедта на здравния министър Костадин Ангелов за затварянето на моловете, три от общо четирите магазина на веригата в Пловдив са затворени.

Звъня по 7-8 пъти на ден на посочените телефони на „Комсед”, никой не вдига, разярена е майка със закъсняващ подарък и излива гнева си във фейсбук страницата на веригата. Оттам обясняват, че служителите от кол центъра са претоварени и предлагат питането да се отправи по и-мейла. Трябваше да си назначите повече служители, контрира обаче родителката.

На 26 ноември поръчахме подарък за Никулден, но…все още го няма, оплаква се друго семейство. В интерес на истината обаче, търговците още по време на Черния петък / в средата на ноември/ се презастраховаха и заради очаквания голям наплив сроковете за доставка бяха удължени -  14 работни дни за Комсед, и 20  – за Хиполенд. Тоест, доскоро те са били ангажирани с поръчките от кампанията с намалени цени.

Тазгодишният Черен петък мина в голямата си част онлайн заради противоепидемичните мерки. Търговците казват, че такъв наплив никога досега не са имали. Само emag.bg по време на Черния петък  завъртя оборот от 47,6 милиона лева, което е със 7 милиона повече от 2019 г. Вътрешната статистика на компанията сочи, че най-бързо разпродадения продукт е лаптоп НР – 77 броя за 35 секунди.

 

Вяра Порязова

Вяра Порязова

Журналист - екип "Бизнес"

Вяра Порязова е завършила „Макроикономика” в ПУ. Има 2-годишна специализация по „Икономическа и политическа журналистика” към ФИСН в ПУ и курс към „Европейски стандарти в медиите”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (8)

Кво рече Господ Вън търговците от храма Господен

Кво рече Господ Вън търговците от храма Господен

13.12.2020 | 23:12

Коледата от 2020 години никога не е била под въпрос за всеки вярващ в Бог Под въпрос е бил този християнски празник само за сребролюбците безверници Юди мръсната еврейска пасмина Туй им е проблема защо все още толкова години от разпнатия на Кръста Христа все още има люде вярватв Бога а не на Мамона и трийсете сребърника Ще им се Коледа да бъде под въпрос и Божието слово да не бъде в нашите души

Отговори
2 0
Tомас

Tомас

13.12.2020 | 22:49

Имал бол пари - платил... Ганьооооооооо

Отговори
2 2
П.ростотия

П.ростотия

13.12.2020 | 20:24

Много п.рост народ сме и това е! Германия забраниха събиранета по празниците на повече от 2 семейства,а ние -подаръци, ресторанти,хотели.... Никакво отхлабване на мерките ! Има време след празниците!

Отговори
4 3
Хаха

Хаха

13.12.2020 | 20:00

Никога не съм пазарувала от споменатите магазини. От години купувам подаръците онлайн и си имам любими места, които определено смогват с поръчките. Глупаво е да разчиташ на хипермаркети, за тях отделния клиент е без значение.

Отговори
5 1
Баба Коледа

Баба Коледа

13.12.2020 | 18:59

а така, кво стана, нали уж хората останали без работа, нямали пари, оплакват се от всичко, а боклучавите играчки в нета не стигат....егати ненормалните хора, вместо да се кротнат малко, те още повече изкукуригват.

Отговори
12 4
Дедо

Дедо

13.12.2020 | 18:05

Интелекта на съвремения човек уви е като на маймуна или сврака. Дай му лъскави парцали и пластмаса от Китай ,и е готов да се раздели и с парите си и с живота си ....Смешно е ,ако не беше тъжно!

Отговори
13 4
Коледа НЕ Е под въпрос, уважаеми!

Коледа НЕ Е под въпрос, уважаеми!

13.12.2020 | 18:01

Коледа е смирение, равносметка, семейна топлина, любов, подадена ръка, подарена книга, споделен спомен...

Отговори
18 2
Юлия

Юлия

13.12.2020 | 17:29

Да им имам проблемите. В тази обстановка това е нагло. Тези истерясали майки що не идат като доброволци в някоя болница, та да им се охладят страстите? Хората изнемогват, умират, те за някакви парцали откачат. Просто нямам думи.

Отговори
15 4

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще се ваксинирате ли срещу COVID-19?