"Трейс" проби строителното ветрило в Пловдив с пробива под Гарата

Кой какво строи под тепетата с публични средства

Над 300 млн. лева тръгват към частния бизнес в кризата с COVID-19 с поръчки от Общината и държавата.

Строителни обекти за над 200 млн. лева ще се изпълняват в Пловдив със средства, осигурени от общината и държавата. За голяма част от тях е осигурено финансиране по оперативни програми на Европейския съюз, за останалите са заделени пари от местния и републиканския бюджет. 

Кои са фирмите, които работят с публични средства? Петима са основните играчи  на строителния терен под тепетата. 

Най-крупният обект на Община Пловдив - модернизация на Пречиствателна станция - е спечелен от ДЗЗД „ПСОВ Пловдив 2018“. В обединението участват ,,ГБС Пловдив АД и ,,Главболгарстрой" АД, както и ,,Еко - проект 2000“ ООД, с подизпълнител „Кристална вода“ АД. Обществената поръчка е на стойност 70 449 249 лева с ДДС и се финансира  по ОП  „Околна среда 2014-2020" като част от интегрирания проект за водите. Общата му стойност е 115 334 116 лева. От тях 80 млн. лева са от ЕС, 12 млн. лева - от държавата, 34 млн. лева - от общината.

„Главболгарстрой“ АД и дъщерната ГБС са стари познайници на Община Пловдив. В последните години на  холдинга бяха възложени апетитни поръчки - спортната  зала „Колодрума“, чиято обща стойност надхвърли 50 млн. лева,  Лъчетерапевтичен комплекс на КОЦ за 13 млн. лева, ДГ „Котаракът в чизми“ в район „Южен“ за 4 млн. лева, галерията  на ул. „Гладстон“ за 3,5 милиона.

В края на предишния мандат ГБС подписа договор с Община Пловдив за разширение на плувен комплекс „Младост“ за 12 млн. лева.  Строителството обаче беше спряно заради липса на пари.

Фирма „Европейски пътища“, която доскоро се именуваше „Пътища“ АД, обновява ВиК мрежата по проекта за воден цикъл в "Кършияка" за 8,5 млн. лева. Строителството стартира в началото на тази година от  ул. „Полк. Дрангов“ и „Средец“. След въвеждането на извънредното положение беше спряно и се възобнови в края на април.

Със средствата по ОП „Региони в растеж“ „Европейски пътища“ и неговият партньор „Агромах“ благоустрояваха зоната между бул. „Марица - юг“ и „Кн. Мария Луиза“ за 13 млн. лева. Сред обектите на "Европейски пътища" са главната улица в „Беломорски“ с ул. „Родопска“ за над 1,5 млн. лева, основен ремонт на надлез „Скобелева майка“,  Цариградско шосе и южното платно на бул. „Христо Ботев“ от Бетонния мост до бул. „Никола Вапцаров“.

Преди две години „Европейски пътища“ спечели  в общината поръчка за 6 млн. лева с ДДС за Кукленско шосе, но успя да усвои само един милион. Ремонтът беше спрян заради гафа с водопровод, чиято смяна не беше включена в договора.

Още една  пловдивска фирма - Пътинженеринг“, е абонирана за ремонтите на улици и булеварди под тепетата. Наета е за изпълнител по проекта за воден цикъл в "Кършияка" за смяна на старата ВиК мрежа с гарантирани средства за  9 млн. лева. Работи успоредно с „Европейски пътища“ в квартала, където двете фирми трябва да реновират водопровод и канализация на 48 улици.

По договора от миналата година „Пътинженеринг“ е наета за кръстовището на околовръстното шосе за Ягодово. Преди два месеца асфалтира бул. „Цар Борис III Обединител“ от панаирния мост до колелото с бул. „България“, а сега сменя водопровод в посока бул. „Дунав“.

Преди години „Пътинженеринг“ е  работила по реконструкцията на бул. „България“. Един от по-големите обекти на фирмата е реконструкцията на бул. „Васил Априлов“ в участъка между „Пещерско шосе“ и „Васил Априлов“. Работи в партньорство с фирма „Драгиев и ко“, чиито поръчки са десетки. От утре започва преасфалтиране на възловото кръстовище  на бул. „Шести септември“ и „Васил Априлов“ за 200 000 лева. По стария договор за ремонт на улици преди месец реконструира ул. „Белица“, прехвърли се  на „Юндола“, след това отива на съседната „Орфей“ в „Западен“.

В „Централен” на „Драгиев и ко“ и фирма „Виделина“ е възложено благоустрояването на междублоковото пространство на бул. „Копривщица” и „Прогрес” общо за  260 000 лева.

Фирмата работи и в „Южен”. Един от обектите е паркинг за 100 коли на ул. „Асен Христофоров”. Години наред е печелила сериозни поръчки в Община Пловдив. Сред знаковите ѝ обекти е бул. „Васил Априлов“ от гарата до Пещерско шосе за 7 млн. лева, ул. „Отец Паисий“, пешеходната зона в „Капана“, бул. „Марица - юг“ и зоната около Понеделник пазара, бул. "Марица -юг". Черешката на тортата е пл. „Централен“ и подлез на ул. „Гладстон“ за над  13 млн. лева.

„Драгиев и ко” почти довърши площадното пространство пред Епископска базилика. Строителството е финансирано по договора  за ремонт на тротоари, алеи, паважи и пешеходни зони на обща стойност 4 млн. лева, но колко от тях струва зоната около базиликата, тепърва ще се изчислява. 

"Трейс груп" не фигурира сред фирмите, които разчитат на договори с Община Пловдив. Тя обаче е основен участник  в консорциум "Проект Пловдив", избран за изпълнител на  модернизацията на ЖП възел и пробив под Централна гара. Според договора, подписан с НКЖИ, поръчката е за около 90 млн. лева без ДДС плюс 4 млн. лева за непредвидени разходи. Старозагорската компания проби строителното ветрило в Пловдив с пробива под гарата, но едва ли ще успее да се установи трайно на пазара под тепета в предстоящите нови търгове за ремонтите по ОП "Региони в Растеж" в кв. "Гладно поле" за 38 млн. лева и транспортния възел "Модър-Царевец".  

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Петър Генчев

Петър Генчев

25.05.2020 | 09:35

Направи си фирма, участвай в търгове, печели и ти. Като си недоучен и мързелив - мрънкай, само това можеш глупчо !

Отговори
5 6
Пенчев

Пенчев

22.05.2020 | 11:42

Якото блажен продължава. Нали уж всичко щеше да бъде различно, така обещаваше Зико, а то старата песен със старите музиканти.

Отговори
12 6

Анкета

Ще има ли ротация на кабинета или отиваме на избори?