71

Кои авточасти и консумативи се сменят най-често?

Колкото и качествени да са отделните авточасти на определено МПС, по време на тяхната експлоатация са подложени на различни натоварвания и съответно износване. Дори да купите и чисто нова кола, смяната на авточасти и конксувмативи след време е неизбежна, но съществуват такива, които са необходими най-често. Кои са те, споделят от онлайн магазин topcar.bg.

Каква е разликата между резервни части и консумативи?


Автомобилът има сложно устройство, състоящо се от различни системи, всяка от които има свое предназначение и работи в синхрон с останалите. В голяма си част, те са съставени от отделни авточасти, изискващи периодична подмяна. Това са консумативите, благодарение на които съответната система може да работи правилно. Липсата на навременна смяна може да доведе до преждевременна повреда и скъпи ремонти. Сред консумативите са запалителните свещи, ремъците, различните течности (антифриз, течност за чистачки, смазочна течност и т.н.), спирачни накладки и много други.

Резервните авточасти са тези, които не изискват смяна след определен пробег или време на използване. Те не са част от редовната поддръжка на автомобила, а се сменят след износване. Могат да са нови, рециклирани или употребявани. Последните две са по-евтини, но с определен консумиран ресурс. Новите са по-скъпи, но и по-дълготрайни за употреба.

Кои са най-често сменяните консумативи и авточасти?


Сред множеството консумативи и авточасти в устройството на автомобила, за да бъде изправен, съществуват такива, които изискват най-честа смяна:

  • масло и маслен филтър – основната течност, поддържаща работата на двигателя, така че периодично се добавя нова, поради замърсяването на старата. Масленият филтър е консумативът, който задържа натрупаната мърсотия и се подменя едновременно с маслото. Времевият период е на всеки 3-6 месеца;
  • гумени пера на чистачките – при влошени метеорологични условия и на пътя, основен приоритет е качественото почистване на предното стъкло и ясната видимост на водача. За това се грижат чистачките, чийто каучукови пера след време на употреба се износват и трябва да се сменят. Подмяната им се извършва на всеки 6 месеца;
  • въздушен филтър – навлизането на замърсявания и различни по размер отломки, носещи се във въздуха, могат да са пагубни за двигателя и това не след дълго ще доведе до нужда от основен и много скъп ремонт и смяна на авточасти. За предотвратяването на подобен сценарии се грижи въздушният филтър. През него преминава целият постъпващ в горивната камера въздух и задържа едрите и малки замърсители. Препоръчително е да се подменя веднъж годишно;
  • акумулатор – консумативът, който задържа и съхранява произведената от алтернатора електроенергия и я отдава при необходимост от стартиране на двигателя или за захранване на бордовата ел. система. В зависимост от начина на експлоатация, акумулаторът е с дълготрайност от 3 до 5 години и след това се сменя. Продължителното стартиране на автомобила е един от симптомите;
  • гуми – това са „обувките“ на железния ви кон и според сезона на годината, той трябва да се преобува. За целта, на пазара се предлагат зимни, летни и всесезонни гуми. Последните са препоръчителни за регионите с „мека“ зима, където температурите не падат под -3°C или не се покачват над +35°C. Времето за тяхната смяна зависи от стила ви на шофиране и колкото по-умерен и внимателен е, толкова по-дълго ще карате с един чифт;
  • светлини – освен че се грижат за видимостта по време на шофирането през нощта, автомобилните светлини на фаровете, стоповете и мигачите осигуряват нашата видимост на пътя. Позволяват подаването на различни сигнали за вашите действия на останалите участници в движението. Изрядно работещите светлини са част от безопасността на пътя. В зависимост от използваните източници на светлина, времето за смяна може да варира. Традиционните халогенни крушки издържат около 500-1000 часа, докато HID крушките (High Intensity Discharge) се отличават с около 2000 часа работа;
    горивна помпа – авточаст, която изпомпва горивото от резервоара към двигателя и нейната неработоспособност ще блокира движението на автомобила. Тя работи постоянно и е подложена на износване след определен пробег. Може да се повреди още и от натрупването на мръсотия и ръжда от резервоара. В зависимост от условията на работа, пробегът на горивната помпа може силно да варира, но средно издържа до около 10 години или до 200 хил. километра;
  • водна помпа – друга авточаст, чрез която охлаждащата течност циркулира и предотвратява прегряване на двигателя. Въпреки че тя е доста издръжлива, може да се наложи нейната смяна на около 80 хил. км. Ако задвижването на водната помпа се извършва от ангренажния ремък, двата компонента се сменят заедно.

Как да ви излезе по-евтина поддръжката на автомобила, според ТопКар?


Умереното и внимателно шофиране със сигурност ще увеличи времето за износване и нужда от смяна на авточастите и консумативите. Редовното следете на налягането в гумите ще ви спести около 7% от разхода на гориво на изминати 100 км. Същото се отнася, ако запалителните свещи са замърсени или запушени.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
4 коментара
Ко ми каиш за Тиквата Нящу

Ко ми каиш за Тиквата Нящу

31.05.2023 | 17:42

Аз пък сменям често политици Много съ износвът Бя По често от чистачките А Голфа въри та съ къса

Отговори
0 0
Хм…

Хм…

31.05.2023 | 17:14

Масло, филтри, крушки, гуми. Карам Тойота и друго не съм сменял.

Отговори
0 1
Глупости

Глупости

31.05.2023 | 16:20

Никой не е сменя чистачки на всеки 6 месеца. По голямата част от написаното е пълна глупост

Отговори
3 1
Ssss

Ssss

01.06.2023 | 22:00

А стига бе! А аз повярвах, че съществуват и запушени свещи

Отговори
0 0

Анкета

Какъв трябва да е следващият кмет на Пловдив?