49
Следвайте ни

Какво се крие зад етикета "Покритие за COVID-19"

Изборът на застраховка трябва да е личен и навременен, убеден е Борис Русинов, зам.-председател на Асоциацията на застрахователните брокери в България

viber icon

Борис Русинов е управител на "Застрахователен Брокер Омникар и Партньори" ООД. Член на УС и зам.-председател на УС на Асоциацията на застрахователните брокери в България - АЗББ.

10 години  експерт застраховател и регионален директор в ЗЕАД "Булстрад Живот ВИГ" ЕАД, 2 години експерт застраховател и мениджър в ЗАД "Армеец" и 8 години управител на "Застрахователен Брокер Омникар и Партньори" ООД.

Създател и водещ проекта SPOTINS.bg - запазена търговска марка за онлайн застраховане и дигитални услуги на "Застрахователен Брокер Омникар и Партньори" ООД.

 

На практика коронавирусът никога не е бил обект на отделно застраховане по застраховки, свързани с пътуване в чужбина. В общите условия, които са неразделна част от всяка застраховка, се разглеждат покритията, свързани с акутни заболявания и това как застрахователят се отнася към заболявания, обявени за епидемии или пандемии от СЗО. Самият SARS 2 (COVID-19) до обявяването му от СЗО за епидемия се разглеждаше от застрахователите като обикновен грип. Част от тях обаче, следейки тенденциите на разпространяването му, започнаха да не сключват застраховки или да изключват покрития, свързани с него за отделни региони, където разпространението му достигаше епидемични мащаби. Една част от застрахователните компании се позоваваха на общите си условия, че не покриват събития, свързани с епидемии, а друга го вписваха като изключение във всяка полица.

Към настоящия момент повечето компании адаптираха условията си, така че да бъдат коректни към потребителите, които се интересуват и четат. Винаги голямата част от пазара на застраховане в България се е водил от цената. В тази връзка застрахователите бяха изправени пред решението за обхвата на разходите, възникващи по отношение на заразяване с коронавирус.

Новото във връзка с рискове при пътуване е рискът от възникване на разходи, свързани с наложена карантина. Пряко това води до разходи за нощувки, храна, нов самолетен билет за изпуснатия полет и други. Тези разходи често могат да се окажат по-големи от престоя в болница и е възможно да възникнат както за заразеното лице, дори и да няма усложнения, така и за цялото семейство или компания, с която пътува. В тази връзка не е достатъчно една застраховка да има етикет "Покритие за COVID-19". На практика, ако сравним различните застрахователни компании, то може да включва:

- Само разходи за тест за установяване на заболяването;

- Тестове и лечение, в т.ч. преглед, закупени лекарства, тест за установяване на заразяването, болнично лечение. Това обаче не покрива разходи, свързани с настаняване, ако лечението не се провежда в болница;

- Всички от горепосочените разходи плюс разходите, свързани с настаняване, изхранване, разходи за отделно връщане, включително и ако разходите са възникнали заради наложена карантина, без човекът да е болен.

Това обаче има своята цена и всеки следва да има правото да избере кой вариант е най-удачен за неговото пътуване в зависимост от това дали пътува с кола, в група с автобус, самолет, къде отсяда, колко човека има с него. SPOTINS.bg сравнява цените на 5 от водещите застрахователни компании, които реално обхващат всички сегменти - туризъм, спорт, работа, възрастови категории на пътуващите, семейства и други, като се опитва да изведе на преден план сравняването на условията, а не само цената.

Много често този избор е направен предварително от туристическата агенция, а на клиента е оставено да се съгласи с него и да се довери.

Друг аспект от осигуряване на добра оферта за почивка или пътуване е възможността за ранно записване или закупуване на самолетен билет, което при динамиката на промените на противоепидемичните мерки и преповтарящите се вълни на заразяване създава много неизвестни и рискове за реализацията.

В тази връзка, застраховката може да възстанови парите за капаро или закупен билет в случай на заразяване на лицето, негов роднина или наложена карантина, ако пътуването не може да бъде осъществено. Част от тази застраховка може да включва и разходи за отделно връщане - преждевременно или при изпуснат полет поради заболяване или карантина.

Макар и в последните години да придоби популярност, застраховка "Отмяна на пътуване" често бива изпускана като възможност за сключване поради пропускане на срока от момента на заплащане на резервацията. Често от клиента се изисква да вземе решението си веднага в туристическата агенция поради факта, че те работят само с един застраховател и заради модела на предлагане.

Дори и това да не е така, клиентите често изпитват затруднения с навременното намиране на подходящо решение. На пазара в България застраховка "Отмяна на пътуване" се предлага от няколко застрахователни компании като отделна застраховка или като допълнително покритие към застраховка "Помощ при пътуване в чужбина", като в този случай застраховката не може да се сключи за пътувания в България.

На SPOTINS.bg е предложено едно от най-гъвкавите решения, достъпно изцяло онлайн. Спрямо алтернативните застрахователни продукти това е единствената застраховка, отговаряща на всички условия за: пълно покритие на събития, свързани с COVID-19, с възможност за отмяна на резервацията на цялата група при един засегнат; избор на застрахователна сума, като можете да застраховате само капарираната сума; максимален срок за сключване, след като си направите резервацията - можете да я сключите по всяко време, ако остават поне 30 дни до началото на пътуването, и клауза "Прекъсване на пътуването" без изключение за коронавирус. Тази застраховка е подходяща и за пътувания в България.

В днешната ситуация хората вече не търсят само покрития за медицински разходи, спасяване и репатриране и загуба на багаж. Все по-често се задават въпроси за пътуване с деца и покрития за разходи за придружаващи лица при необходимост или посещение на близък или роднина при хоспитализация на застрахован.

Представете си, че изпращате детето си на екскурзия в чужбина с класа. "Не дай си Боже" се наложи то да остане за няколко дни за наблюдение или лечение в болница в чужбина, а групата си тръгва на другия ден. Не бихте ли искали някой да ви осигури разходите за самолетен билет и нощувки, за да сте при него?

Интересът към застраховането расте непрекъснато, а клиентите стават все по-взискателни и информирани. Често обаче те нямат достатъчно време да се запознаят с условията и се предоверяват.

Затова нашата цел е да изведем опита си на застрахователи в дигиталното пространство, което да даде на клиентите възможност да се запознават с условията на продуктите в удобно за тях време, да вземат информирано и обмислено решение и да не остават без застраховка, защото не им е стигнало времето да отидат до застрахователен офис в работно време.   

Още интересни теми четете в луксозното рекламно издание "Марица Есен".

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

За кой кандидат-президент ще гласувате на 14 ноември?