Следвайте ни

Какво има под капака на новата руска лимузина „Сенат” СНИМКИ

viber icon

Новата руска лимузина за простосмъртни шофьори от генерален директор и олигарх нагоре „Сенат Аурус” бе представена официално на Московския автосалон.

Тя е част от проекта „Кортеж”, като първата кола от президентската версия бе демонстрирана от Владимир Путин на парада на 9 май тази година.

Лимузината „Сенат” е кръстена на една от Кремълските кули. Тя е граждански вариант на президентския автомобил.

Колата бе представена лично от министъра на промишлеността Денис Мантуров, съобщи „Известия”.

Ще се продава от следващата година с базова цена от 10 милиона рубли.

Показаната на автосалона версия е без бронирани врати и стъкла и друга специална защита. Въпреки това впечатлява с луксозния си интериор и екстериор.

„Ако ни обвиняват в прилика с „Бентли” или „Ролс Ройс”, значи целта ни е постигната”, заяви министър Мантуров.

Заедно с лимузината ще бъде произвеждан неин удължен вариант, както и луксозен миниван и джип.

Те ще се казват „Арсенал” и „Комендант”. Вероятно в тях ще може да се предвижва охраната на тузарите или просто ще е допълнение към автопарка в този стил.

Повечето възли и детайли от „Сенат” са руско производство.

Всички автомобили от серията – цивилни и президентски са част от разработената „Единна модулна платформа”, за която Русия похарчи 13 милиарда рубли за 5 години.

Двигателят е 8-цилиндров с мощност 598 конски сили. Разработен е по поръчка от „Порше”, като в конструирането са участвали и руски специалисти.

В добавка на този звяр има елекродвигател с мощност 40 конски сили. Цивилният „Сенат” вдига от 0 до 100 км/ч за 6 секунди.

Максималната му скорост е 250 км/ч, а въртящият момент е 880 Нм. Небронираната версия тежи 2 тона и 760 килограма.

Какви са техническите параметри на двигателя за бронирана лимузина, която тежи до 6 тона, производителят не казва.

През първата производствена година ще бъдат пуснати 150 лимузини от модификацията „Сенат”.

За всички тях вече има поръчки от руски бизнесмени и олигарси. След това в прозводството ще се включи ФГУП „НАМИ” и тогава ще се правят между 5 и 10 хиляди лимузини годишно.

Трябва да се припомни, че подобни проекти са изключително чувствителни на икономически сътресения.

Пример за това бе съдбата на бранда „Хамър”. До кризата през 2008 година той продаваше по 85 000 автомобила годишно.

След това продажбите му се сринаха на 8 - 9 000 и на 1 май 2011 година марката бе закрита. /Екип Марица

 

 

 

Росен Саръмов

Росен Саръмов

Репортер-редактор - екип "Общество"

Росен Саръмов е випускник на Английската гимназия в Пловдив. Завършил е МИО и има магистратура по Външна търговия. Владее отлично английски и руски език.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли новите мерки срещу коронавируса у нас?