Следвайте ни

Как харчи парите си българския потребител докато стои в социална изолация?

Ходим по-рядко до магазина, но харчим повече. Даваме два пъти повече за развлечения и храна до вкъщи

viber icon

Глобалната пандемия от COVID-19 вече променя лицето на редица бизнеси и сектори. В условията на ограничено придвижван е напълно логично голяма част от плащанията и транзакциите да се случват безкасово. Изследването е върху близо 200 000 потребители на онлайн банкирането Revolut в България, като данните са за периода 1 март до 10 април 2020 г.

Огромен тъст бележат няколко компании, сред които Emag (+ 180%), Foodpanda (+ 172%) и Playstation (+ 126%) в броя сключени трансакции онлайн в България. Все повече хора се възползват от времето, прекарано вкъщи, и пазаруват онлайн, което води до скок в броя отделни трансакции. Популярната верига ресторанти Happy.bg също наблюдава ръст от 48% по време на извънредното положение.

Въпреки че броят посещения на хранителни магазини и супермаркети е намалял, разходите по горните бележат значително увеличение. Данните сочат, че хората правят средно с 22,25% по-малко трансакции в големите супермаркети, докато обемът на индивидуалните плащания е с 34,25% по-висок.

Броят на трансакциите на Lidl е намалял (-20%), докато обемът на отделните трансакции е нараснал с 33%. Броят трансакции в Kaufland е намалял с -11%, докато обемът на отделните такива се е увеличил с 39%. При Billa броят на трансакциите намалява с -25%, докато обемът им се е увеличил с 36%.

Тенденциите в поведението на потребителите са сходни в цялата страна, без съществена разлика между големите градове - София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора. Данните съвпадат с впечатлението, че хората в България се запасяват с повече продукти, за да подсигурят нужните консумативи за домакинствата, когато излизанията навън са ограничени.

Потребителските категории ресторанти (-89%) и транспорт (-87.5%) бележат значителен спад. По данни на Revolut баровете, ресторантите и веригите за бързо хранене са претърпели най-голям спад на броя трансакции. При веригите за бързо хранене също се наблюдава значително понижение, което все пак остава по-ниско от средното за индустрията: KFC (-72%), Costa (-80%), McDonalds (-82%).

Категорията „транспорт“ отбеляза значителен спад в трансакциите поради ограниченията за пътуване (-87,5%), докато популярни търговски вериги за дрехи като Zara (-63%) и H&M (-50%) също са сред засегнатите.

Станимир Кронев

Станимир Кронев

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Станимир Кронев е завършил журналистика в СУ и финанси в ПУ. Участва в създаването на редица културни и развлекателни събития в Пловдив. Публикува в американски издания.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

я се ебете ---

я се ебете ---

15.04.2020 | 13:18

Свити разходи за бедните. Богатите могат да си го позволят но бедните ще мрат от глад! НЕДЕЙТЕ да мислите че повечето харчат за развлечения! ПОРЕДНАТА СТАТИЯ С ПРОПАГАНДА!

Отговори
0 0
Лора

Лора

15.04.2020 | 12:45

Ежедневните и месечни разходи са неизбежни..но който умее да прави икономии, става...!

Отговори
1 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво е най-важното, което новото правителство трябва да свърши в следващите месеци?