Следвайте ни

Жена от Кючука: EVN начислява сметки в необитаем апартамент

Ако клиентката има съмнения за потреблението в имота, нека провери консумацията на електроуредите, съветват от дружеството

EVN начислява сметки в апартамент, в който никой не живее от няколко месеца, оплака се читателка на „Марица” от „Кючук Париж”.  

Тя търси съдействие, за да си отговори на въпроса как в жилището, в което всички електроуреди са изключени, е възможно да се консумира ток. Читателката ни уточнява, че в мрежата са свързани единствено готварската печка и бойлерът, но те нямат светлинни датчици, които биха консумирали макар и минимално количество енергия.  

От списъка с фактури на пловдивчанката се вижда, че сметката  за октомври е 0,00 лв., за ноември - 0,97 лв., а за декември - 1,55 лв.

"Сумите са незначителни, но оставят неприятното усещане, че сме излъгани", казва Славка Т.

Преди да се обърне към вестник "Марица", жената е потърсила отговор в Клиентския център на електроразпределителното дружество. Оттам са казали, че според тях няма проблем, но ако се съмнява, да махне бушоните в апартамента. В случай че и тогава има регистрирано потребление, от EVN щели да сменят електромера.  

"Как да няма проблем, като за мен има! Ако там, където всичко е изключено, и при едни и същи "консуматори на електроенергия" се отчитат различни суми, какво се случва с домакинствата, в които се живее и няма как да се установи дали сметките се надписват, за да се покриват загуби?", пита жената.  

В Клиентския център я посъветвали да заяви услуга проверка на електромер. „Да си проверя електромера срещу 39 лв.? Попитах ги, при положение че той е тяхна собственост, защо аз да плащам проверката. Отговорът беше: „Вие имате претенции”. 

„От справката за потреблението на електроенергия в имота за 2017 г. е видно, че в отделни месеци е налице консумация на електричество както по дневна, така и по нощна тарифа, a в други периоди няма такава. Потреблението се отчита регулярно всеки месец на една и съща дата”, посочиха от EVN.

От дружеството съветват, в случай че клиентката има съмнения за потреблението в имота, да провери дали някой електроуред няма консумация, макар и минимална.

„В подобни случаи препоръчвамe да се изключи главният предпазител в апартаментното табло.

В допълнение клиентката има възможност да заяви проверка на електромер - такава техническа услуга се извършва със специализиран еталонен уред от EVN България в присъствието на клиента. Друга такава услуга може да се извърши от независима лицензирана лаборатория към Български институт по метрология (БИМ)”, посочват от EVN.  

Дружеството напомня, че всяка издавана фактура за електроенергия съдържа информация за конкретния период, за който е отчетена електроенергията, количеството консумирана еленергия, срока на следващо отчитане, срока на следващо плащане, както и телефон за връзка.

0700 1 7777 - телефон за обща информация и справки. 
0700 1 0207 - телефон за автоматична проверка на сметка. 
еmail: [email protected]
www.evn.bg

Още от категорията

Виж всички

Коментари

Публикувай

Коментари (0)

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?