Хранителните вериги се ослушват преди дебюта на Lidl
- 11:36, 18.11.2010
- 3879
- 7
Предстоящото ударно откриване на германската търговска верига Lidl с няколко магазина в страната, три от които в Пловдив, се приема със смесени чувства от големите хранителни вериги, супермаркетите и кварталните бакалии под тепетата. С малки изключения почти никой от управителите открито не пожела да коментира доколко появата на новия играч е заплаха за тях. Факт е, че до момента в нито един хранителен маркет не са предприети по-специални ценови трикове, които да са застраховка срещу отлив на клиенти, установи проучване на „Марица". Иначе навсякъде са в ход традиционните седемдневни или двуседмични промоции, от които прозира по-скоро тактика на снишаване и изчакване, която може да се превърне в атака в подходящ момент. Пловдивчани още помнят как братовчедът на Lidl Kaufland обяви бели нощи вечерта преди откриването на Карфур и смъкна цените наполовина на голяма част от асортимента си. От нощното пазаруване останаха доволни както стотиците клиенти, така и веригата Kaufland, която отчете незапомнени за няколко часа приходи.
Не се притесняваме от появата на Lidl, ние сме друга категория верига с доста по-различни стоки, а те са дискаунтъри /магазини за продажба на стоки на ниски цени/,
коментира управителката на Вilla на бул. „6 септември" Лидия Итова. На същото мнение е и един от собствениците на веригата Триумф Тодор Иванов. По думите му техните стоки също се различават от тези на Lidl, а и клиентите им били от друга категория. Безспорна е инвазията на мощните хранителни вериги. Те могат да си позволят по-големи промоции на голяма част от стоките си, което няма как да не е магнит за клиентите, коментира собственикът на веригата Трокадеро Георги Цанков. Наскоро той направи ударна сделка, като успя да продаде три от шестте си магазина в Пловдив на веригата Пикадили. По думите на неин служител, пожелал анонимност, както за всеки влак имало пътници, така и за всеки хранителен магазин имало различни клиенти, най-вече според джоба им.
На фона на цените на хранителните стоки в града в Лекси на Пещерско шосе са надули такива цени, като че ли продават за последно. В момента те явно се чувстват монополисти в квартала, на фона на западналата Мега Марина, която ще пусне кепенци след Нова година. Скорошното откриване на Lidl и Вilla на същата улица обаче със сигурност ще ги принуди да смъкнат цените, ако искат да запазят клиентите си. За жалост пловдивската хранителна верига Сани, която с летящ старт се появи на терена и за кратко откри няколко магазина в града, едва ли ще удържи на конкуренцията на още един голям в бранша. Доказателство за това са някои от полуголите щандове, които от доста време въобще не се зареждат, както и скучаещите заради липса на клиенти служители.
Ценови рекорд
Някои от търговците на Четвъртък пазара, разположени срещу спортния диспансер, съвсем са се забравили. Марулите удариха 2,50 лева за бройка, което е ценови рекорд за този зеленчук през зимата. Доматите варират от 1,80 до 6 лева за килограм според сорта и качеството, а краставиците са 3-3,50.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни