Хранителните вериги се ослушват преди дебюта на Lidl

Предстоящото ударно откриване на германската търговска верига Lidl с няколко магазина в страната, три от които в Пловдив, се приема със смесени чувства от големите хранителни вериги, супермаркетите и кварталните бакалии под тепетата. С малки изключения почти никой от управителите открито не пожела да коментира доколко появата на новия играч е заплаха за тях. Факт е, че до момента в нито един хранителен маркет не са предприети по-специални ценови трикове, които да са застраховка срещу отлив на клиенти, установи проучване на „Марица". Иначе навсякъде са в ход традиционните седемдневни или двуседмични промоции, от които прозира по-скоро тактика на снишаване и изчакване, която може да се превърне в атака в подходящ момент. Пловдивчани още помнят как братовчедът на Lidl Kaufland обяви бели нощи вечерта преди откриването на Карфур и смъкна цените наполовина на голяма част от асортимента си. От нощното пазаруване останаха доволни както стотиците клиенти, така и веригата Kaufland, която отчете незапомнени за няколко часа приходи.

Не се притесняваме от появата на Lidl, ние сме друга категория верига с доста по-различни стоки, а те са дискаунтъри /магазини за продажба на стоки на ниски цени/,

коментира управителката на Вilla на бул.  „6 септември" Лидия Итова. На същото мнение е и един от собствениците на веригата Триумф Тодор Иванов. По думите му техните стоки също се различават от тези на Lidl, а и клиентите им били от друга категория. Безспорна е инвазията на мощните хранителни вериги. Те могат да си позволят по-големи промоции на голяма част от стоките си, което няма как да не е магнит за клиентите, коментира собственикът на веригата Трокадеро Георги Цанков. Наскоро той направи ударна сделка, като успя да продаде три от шестте си магазина в Пловдив на веригата Пикадили. По думите на неин служител, пожелал анонимност, както за всеки влак имало пътници, така и за всеки хранителен магазин имало различни клиенти, най-вече според джоба им.

На фона на цените на хранителните стоки в града в Лекси на Пещерско шосе са надули такива цени, като че ли продават за последно. В момента те явно се чувстват монополисти в квартала, на фона на западналата Мега Марина, която ще пусне кепенци след Нова година. Скорошното откриване на Lidl и Вilla на същата улица обаче със сигурност ще ги принуди да смъкнат цените, ако искат да запазят клиентите си. За жалост пловдивската хранителна верига Сани, която с летящ старт се появи на терена и за кратко откри няколко магазина в града, едва ли ще удържи на конкуренцията на още един голям в бранша. Доказателство за това са някои от полуголите щандове, които от доста време въобще не се зареждат, както и скучаещите заради липса на клиенти служители.

 

 Ценови рекорд

Някои от търговците на Четвъртък пазара, разположени срещу спортния диспансер, съвсем са се забравили. Марулите удариха 2,50 лева за бройка, което е ценови рекорд за този зеленчук през зимата. Доматите варират от 1,80 до 6 лева за килограм според сорта и качеството, а краставиците са 3-3,50.

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
7 коментара
Radina

Radina

29.03.2011 | 18:33

Svobodni rabotni mesta

Отговори
0 0
митко бомбата

митко бомбата

02.12.2010 | 17:39

Екшън и полиция при откриването на магазин Lidl ПЛОВДИВ Според очевидци, при откриването на магазините на редица места се е разиграл "истински екшън". С крясъци, викове, скубане на коси и хапливи забележки премина нахлуването в почти всичките нови обекти на веригата, съобщи БГНЕС. Възрастни дами крещяха от притисканите в тях колички, докато по-млади господа им обясняваха, че мястото не е подходящо за пенсионери. Трети се оплакваха, че закъснявали за работа и трябвало да влизат с предимство. Преди няколко месеца положението беше същото при отварянето на Карфур! Влезте сега в Карфур да видите колко много стока има и колко много хора няма. И с Лидъл ще е същата работа. Вместо да се отварят предприятия и нови работни места, през километър се откриват Били, Кауфланди, Карфурци, Лидъли и Метра...

Отговори
0 0
trio

trio

19.11.2010 | 23:31

Пикадили едвам, едвам кретат,кой ги знае какво продават? Най работещите магазини в Пловдив са Кауфландите.

Отговори
0 0
БГ

БГ

19.11.2010 | 12:59

НЕ ЗНАМ КЪДЕ ДРЕМЯТ ДАНЪЧНИТЕ И ЗАЩО ТЕЗИ СПЕКУЛАНТИ И ДАЛАВЕРАДЖИИ НЕ СА С КАСОВИ АПАРАТИ И С РЕГИСТРАЦИЯ ПО ДДС - МНОГО ОТ ТЯХ СА С ПО 1000-1500 ЛВ ОБОРОТ НА ДЕН

Отговори
0 0
Пламен

Пламен

19.11.2010 | 10:30

А тези мошеници на Четвъртък пазара, които само ревът, че нямат продажби, заради новото място, да се опомнят малко-жалки прекупвачи-дръжте си марулите за 2.60

Отговори
0 0
sisi

sisi

19.11.2010 | 07:51

taka taka se pravikato iskat byrzo zabogatqvanesega da gi vidim. Lidl v drugite dyrjavi e s niski ceni ako i tuk e taka ste e strahotno i togava da gi vidim dosega6nite ni golemi verigi kydeto vsi4ko e s tolkova visoki ceni a govorqt samo prazni prikazki 4eeeeeeeee prodavali eftino.

Отговори
0 0
ххх

ххх

18.11.2010 | 11:29

Единственото спасение за конкурентните магазини е да свалят цените,а не да правят най-различни трикове с временен ефект.

Отговори
0 0

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?