Галя Топалова ще ни вози до София, ако й излезе сметката

Фирмата с най-ниска оферта "Бус- Перник" отказа обществената поръчка на Столична община

Автобусната линия София-Пловдив-София няма да бъде възстановена от днес, както очакваха редовни пътници по това направление. В момента по апетитния маршрут пътуват само рейсовете на "Хеброс бус". Те обаче се движат само до обед в посока София и след обед към Пловдив. 

До новите неуредици за клиентите се стигна, след като от транспортната компания "Бус- Перник" ООД,  предложила най-ниска цена - 8.80 лв. за билет, се е отказала да сключи договор за обществената поръчка със Столична община. Това съобщи за "Марица" Магдалена Милтенова, съсобственик в дружеството, класирано на първо място в конкурса. Наскоро дамата бе избрана за председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи.  

Линията между София и Пловдив бе замразена през август, след като се разбра, че предната фирма превозвач "Витоша Експрес" е взимала 14 лева за билет вместо обявената цена от 6.86 лева. Заради установената в журналистическо разследване на две медии измама договорът с нея бе преустановен, а от Столична община обявиха нова поръчка.

Времето за подаване на оферти бе изключително кратко - от 31  юли до 7 август, а класацията излезе ден след това. След като разбрахме, че сме класирани на първо място, трябваше да направим икономическа обосновка и план анализ, за да преценим дали е целесъобразно да сключваме договора,  коментира г-жа Милтенова.

Тя уточни, че при обявяване на обществената поръчка не е имало информация какъв е пътникопотокът по направлението, което е ключов елемент в анализа. Самата компания не е имала и как да направи собствено проучване за честотата на пътниците през отделните дни, респективно не е можело да се прецени колко автобуса да се вземат на лизинг или под друга форма. Иначе изискването на Столична община е курсът да се изпълнява с 50-местни автобуси, които да не са по-стари от 7 години.

При липса на изброените субективни фактори, които са препънали сключването на договора, той трябваше да се парафира на 15 септември и да влезе в сила пет дни по-късно. Предупредихме навреме Столична община, че се отказваме от обществената поръчка, за да могат да реагират навреме и евентуално да сключат договор с втория кандидат, уточни г-жа Милтенова.

Втори по ценова оферта - 9 лв. за билет, от общо деветте транспортни фирми, кандидатствали да возят пътници между София и Пловдив, е "Eтап-Адресс" АД. Съдружник в него с 42,5% е бившият собственик на Локомотив Пловдив Галя Топалова. Другите акции държи партньорът  Зеки Байрам. Двамата не бяха открити за коментар. От подчинената им администрация отказаха да дадат информация дали "Етап-Адресс" ще поеме линията. Завесата не повдигнаха и от Столична община, откъдето явно нямат полезен ход по казуса засега.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?