Фалшиви оферти объркват пазара
Реалният брой на предлаганите за продажба имоти е не повече от 25% от всички публикувани обяви
- 10:09, 05.09.2012
- 3866
- 5
Спазвайки принципа “Информацията е пари” едно от първите неща, с които се захваща всеки кандидат купувач е да прегледа публикуваните оферти за продажба на имоти в специализираните интернет сайтове и печатни издания. После са необходими време и доста обаждания, често по фалшиви оферти, за да може всеки сам да стигне до извода, че информацията за харесаните от него жилища не винаги е актуална и достоверна. А и никак не е трудно да се попадне на измамници - било то подобия на брокери или частни лица.
Има ли нужда от брокери на имоти в ерата на интернет? С този въпрос се обърнахме към инж. Владимир Лафчиев, брокер с 20-годишен стаж и управител на агенция “Виел”. Според него все по-често в последно време надделява мнението, че масовото навлизане на интернет в ежедневието ни ще доведе до постепенното изчезване на брокерите на недвижими имоти. “В последните десетина години настъпиха значителни промени и брокерите постепенно губят позициите си като единствените, които имат достъп до информацията на пазара и до каналите за предлагане на имоти за продажба. Вече всеки, които има намерение да продава или купува имот може да използва огромните ресурси на мрежата. Продавачите сами публикуват обяви за продажби в многобройните портали за имоти, а купувачите започват своето търсене пак от там. Въпреки това, интересен факт е, че все още болшинството от сделките се извършват с помощта на брокери. И това надали ще се промени в близко бъдеще. Сделките с имоти по своята същност са комплексни, отнемат значително време и ресурси и всяка от тях има своите специфични особености.
Добрите брокери на имоти не са фотографи и разводачи. Това, което те могат да предложат и което не може да се получи по интернет е отличното познаване на пазара, най-подходящите маркетингови стратегии, технологията на сделките, начините на финансиране, умението на преговарят и да убеждават и не на последно място - да реагират адекватно, когато нещата не се развият по очаквания начин.
Всичко това създава стойност за клиентите им и прави предлаганата от тях услуга полезна.
Интернет помага на всички - купувачи, продавачи и брокери, но не променя факта, че сделките с имоти се сключват между живи хора, с различни знания и умения, с различни представи и изисквания. И всичко това се случва на един постоянно променящ се и не винаги логичен пазар. Хората ще продължават да правят сделки с имоти и в бъдеще, и печеливши ще са тези от тях, които навреме осъзнаят ползите от качествените професионални услуги”, смята инж. Лафчиев.
Още един факт според него допълва объркването на имотния пазар - това е впечатлението, че предлагането е голямо. “Опитах се да направя елементарна статистика и получих резултати, които не бяха изненада за мен, но могат да бъдат полезни за всеки потенциален купувач. За целта прегледах всички оферти за продажба на тристайни апартаменти в един от пловдивските райони, които са публикувани в популярен интернет портал. Оказа се, че от 880 публикувани обяви само около 300 са уникални, което означава, че всеки един имот е обявен за продажба средно от около 3 агенции за имоти. От тези имоти лично аз знам, че около 50 вече са продадени или не са актуални, а със сигурност има и други, за които не съм информиран. Ако към тях прибавим и тези имоти, които имат проблеми от някакво естество и, които биха попречили да се стигне до сделка, то крайният резултат, макар и с голямо приближение е, че реалният брой на предлаганите за продажба апартаменти е не повече от 20-25% от броя на публикуваните оферти.
Картината няма да е по-различна и за други райони и видове имоти и всъщност това е реалността, с която купувачите се сблъскват ежедневно и която се оказва доста по- различна от първоначалните им впечатление”, категоричен е инж. Лафчиев. Брокерите са ежедневно на пазара и разполагат с достоверна информация за реалните цени, на които се сключват сделки. Те могат по-точно да позиционират ценово имота и да съкратят значително времето за продажба. За купувачи и продавачи остава единствено решението да се доверят на опитен посредник със съответните познания и опит от утвърдена агенция. В крайна сметка ползването на професионална брокерска услуга е индивидуално решение, но то цели постигането на желания краен резултат - най-добрата цена за конкретния период, пестенето на нерви и време. Затова, като всяка услуга и тази си има цена. Всеки сам обаче трябва да оцени ползите от нея и да реши дали си заслужава да я заплати. В противен случай “направи си сам” е по-добрият избор.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни




