49

Експерт пита защо не строим кораби за втечнен газ

Защо една Латвия си поръча и вече има готов кораб за внос на втечнен газ, а ние нямаме. Този въпрос задава председателят на Българската газова асоциация Пламен Павлов. Това, в комбинацията с терминала за втечнен газ в Александруполис, ще ни направи още по-независими. 

„Латвия няма собствен добив на газ и за три години построи един танкер за втечнен газ. Плати за него 100 милиона евро. И сега разполага със собствен морски транспорт”, каза за "Марица" Павлов. 

Експертът пита защо обявяваме че ще даваме милиард и половина за някакви батерии в Марица Изток, а не можем да поръчаме кораби, които са много по-евтини. 

„Интерконекторът до Стара Загора ни е потребен едва, когато започне да работи големият терминал за приемане на газ в Александропулис. И идва въпросът – защо с изграждането на интерконектора, с изграждането на терминала, държавата не помисли за свой морски транспорт. Иначе така пак увисваме на чужд транспорт”, казва председателят на Българската газова асоциация.

Според гръцкият вестник „Екатимарини”, стойността на голям кораб за втечнен газ е около 200 милиона долара. Южната ни съседка държи 22% от световния флот от такива съдове и инвестираше в тях дори по време на икономическата криза.

Оценката за стойността му е около 20 милиарда долара. Япония и Южна Корея са другите държави, които имат кораби за втечнен газ. В момента в света има 640 кораба за транспортиране на втечнен газ.

Какво Пламен Павлов каза още за това как и кога трябва да се откажем от руския газ, четете в интервюто с него утре

 

234595

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Коя дата е най-подходяща за национален празник на България?