Следвайте ни

Дялкат ни с наказателни такси, ако не пуснем отчетник у дома

viber icon

Фирмите за топлинно счетоводство слагат луди такси, ако не им е осигурен достъп до уредите в уречен ден и час, алармираха пловдивчани. Заради края на отоплителния сезон, който в града приключи в понеделник, отчетът трябва да е реален. 

За финалния отчет от "Нелбо" винаги дават две официални дати. Едната е  задължително в извънработно време. Уведомителните табели се разлепят по входовете, а клиентите, които са дали коректна контактна информация, получават и напомняне с есемес или имейл. Ако посочените две дати за посещение на отчетниците не удовлетворяват клиентите, те могат да поискат извънредно посещение. То се заплаща допълнително, посочват от фирмата топлинен счетоводител „Нелбо“. Според ценоразписа това струва 25 лева.

При „Бруната“ нещата са по-различни. Ако на първата дата клиентът не е бил на адреса, за да осигури достъп до уредите, на втората /в почивен ден/ се заплаща такса от 6 лева. Но ако по някаква причина отново е възпрепятстван, тогава изравнителната сметка ще бъде изчислена служебно на база на максимално потребление, посочват от топлинния счетоводител. При дата „по поръчка“ таксата за посещение е 10 лева. Всичко това е описано в уведомителните писма, но пак е дразнещо, негодуват хора от ЖР Тракия. Заради финалното замерване самоотчет не е допустим и трябва лично посещение. Нашето замерване не е признато от фирмата и само от нашия вход шест апартамента трябва да платят "наказателната" такса, обобщават съседи. 

Никакъв такъв ангажимент нямат хората, които са избрали опцията за дистанционен отчет. Техните уреди се засичат всеки месец автоматично, припомнят от ЕВН Топлофикация.

Изравнителните сметки ще бъдат  изготвени  и разпратени в срок до 15 юли 2021 г. Всеки клиент ще получи индивидуалната си справка по избран от него лично начин, обясняват от "Нелбо" АД. Окончателният срок за рекламации по изравнителните сметки е 31 август 2021 г.

Вяра Порязова

Вяра Порязова

Журналист - екип "Бизнес"

Вяра Порязова е завършила „Макроикономика” в ПУ. Има 2-годишна специализация по „Икономическа и политическа журналистика” към ФИСН в ПУ и курс към „Европейски стандарти в медиите”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

Потърпевш от Бруната

Потърпевш от Бруната

29.04.2021 | 14:23

Да, наистина не само през пролет - клиентите на Бруната и есента са задължени да осигурят достъп за водомерите. Крадеца вика дръжте кръдеца. Два пъти в годината проверяват да не би някой да краде ...... водомери сменени засечени ... но задължително се проверяват два пъти в годината. И Бруната не може в края на деня - задължително през деня в работно време. Така или иначе никой не може да разбере какви такси слагат, всичко си нагласят и крадът колкото могат, и после ще ни проверяват. Толкова са досадни и крадливи.

Отговори
5 4
Юлия

Юлия

29.04.2021 | 19:56

Пълни глупости. Каква е тази Бруна? Е как да отчитат? Ем си надписват, ем и да не ги допускаме. Има водомери с дистанциоонно отчитане, но не навсякъде. В крайна сметка не ви разбирам.

Отговори
0 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще гласувате ли на извънредните парламентарни избори през юли?