49
Следвайте ни

„Джем и Джем“ - майсторът на сладката „Брей!“ на „Кауфланд“

viber icon

„Джем и Джем“ ООД е семейна компания, основана в Пловдив през далечната 1995 г. Дружеството е специализирано в производството на висококачествени плодово-захарни консерви. Стартът е направен с еликсир от зелени борови шишарки, който и днес е част от богатото им портфолио. В момента асортиментът включва над 200 продукта - конфитюри, сладка, мармалади, топинги, плодови пълнежи и др. Сред бутиковите им продукти е конфитюр от рози, както и розов еликсир с екстракт от маслодайна роза Damascena. Произвеждат и специална серия за диабетици, както и биосладка и биоконфитюри. А рачелът от тиква и сладката от печени плодове са  традиционни деликатеси, с които много се гордеят.

Фабриката е разположена на площ от 7000 кв.м, с три производствени цеха, като предстои строителството на още един. В дружеството работят около 60 човека, а производственият годишен капацитет е 3000 тона. 30 процента от продукцията е ориентирана за експорт в над 35 държави. Освен в Европа, тя се реализира и в Азия, Америка и арабските страни като най-големият пазар е в Китай.

 От миналата година „Джем и Джем“ ООД произвежда сладката от националната продуктова линия „Брей!“ на „Кауфланд България“. В тази връзка разговаряме с инж. Стойко Кировски, управител на „Джем и Джем“ ООД и председател на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци в България.

- Инж. Кировски, как оценявате инициативата на „Кауфланд България“ да се фокусира върху българските производители и българските продукти, създавайки марката „Брей!“?

- За нас беше голяма чест, че успяхме, въпреки конкуренцията, да спечелим проекта на „Кауфланд България“ за производство на продукти под националната марка „Брей!“. Така ни се даде шанс да покажем нашите възможности, технология и рецепти такива, каквито са използвали нашите баби. Това е една чудесна инициатива. Радваме се, че екипът на "Кауфланд България" се насочи към продукти с високо качество. Ние, българските производители на консервирани плодове и зеленчуци, израснахме заедно с търговските вериги в отговор на техните високи критерии.

- Какви сладка произвеждате под марката „Брей!“? Разпознаваем ли е този бранд сред потребителите?

- Сладката с марката „Брей!“ са разпознаваеми и харесвани от потребителите, а за това „говори“ обемът на поръчките на „Кауфланд“. Прави впечатление, че от десетина години потребителят все повече търси българското. Като цяло марката „Брей!“ е с много високо качество и се продава много добре. Под марката „Брей!“ произвеждаме 12 продукта - 10 от тях са сладка, а другите два - шипков мармалад и рачел от тиква. Иначе с „Кауфланд България“ работим заедно от около 5 години. Там продаваме продукти и от нашата марка.

- По какви рецепти правите сладката с марката „Брей!“ и има ли нещо специфично в тяхното производство?

- Рецептите с марката „Брей!“ са традиционни, български, които познаваме от нашите баби, без консерванти, без оцветители, без аромати - те са само от плодове и от захар. Тънкостите са в това, че използваме нежна технология при самото варене, без механични разбърквания - така се запазва целостта на плода. Друго наше предимство е, че избираме определени сортове плодове с добър вкус, да са най-подходящи при промишлената обработка. Например сортът ягоди, който използваме е с естествен аромат на диви ягоди.

- А какви плодове използвате и как ги подбирате?

- Заради чудесния климат в България се отглеждат изключително вкусни плодове и зеленчуци. Поради тази причина в нашето производство влагаме изключително български плодове, произведени както конвенционално, така и биологично. Годишно в нашето производство влагаме над 1000 тона плодове, а произвеждайки краен продукт от тях, допринасяме за по-голяма добавена стойност, от която българската икономика се нуждае.

- Използвали ли сте европейски средства за модернизацията на Вашата фабрика?

- Работили сме по 6 европейски програми. Последният ни проект от 2018 г. е по подмярка 4.2 от Програмата за развитие на селските райони. Той е за изграждането на нов цех и чакаме одобрение всеки момент. Също по подмярка 4.2 изготвяме нов проект, който е за изграждане на фотоволтаична система за собствени нужди и, както и други съоръжения, необходими за нашата работа.

- Как се борите с конкуренцията?

- Ние сме в чудесни взаимоотношения с всички конкуренти, не се борим с тях. Напротив - взаимно си помагаме, и бих казал, че сме едно голямо семейство. Конкуренция трябва да има, защото това дава стимул за по-успешно развитие. 

- А каква е формулата за Вашия успех?

- Аз имам една философия - когато постигам успехи, не се възгордявам, а когато имам провали - не губя надежда. Така, с много труд и постоянство, продължаваме нашето развитие. Имали сме много трудни моменти, но благодарение на това, че със съпругата ми сме специалисти, завършили Университета по хранителни технологии, където нивото на обучение е много високо, винаги сме намирали правилната посока.

Мария Петрова

Мария Петрова

Журналист - екип "Бизнес"

Мария Петрова е ръководител на екип "Бизнес". От 2006 г. работи във вестник „Марица“. С награди от посолствата на USA и Ирландия и приз Зелено перо.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (5)

Emo

Emo

15.10.2021 | 08:02

Браво!Успех и дано има повече такива българи.

Отговори
0 0
Хана

Хана

14.10.2021 | 12:39

Ей, злобари, успял е човекът със собствени средства и акъл!!!

Отговори
0 0
НОСТРАДАМУС

НОСТРАДАМУС

11.10.2021 | 23:09

Само като ти видя очите,автоматически мога да заявя,че има в теб нещо лукаво и интересчийско.През 1995 година,когато си започнал,с какви средства започна.Само не казвай,че си започнал с твои лични.

Отговори
3 3
Аватар

Аватар

12.10.2021 | 02:03

Здравей,,Нострадамус”!Изключително тъпо и недомислено изказване към външния вид на човека.Едва ли,ако видим ваша снимка ще бъдем много очаровани!И на второто ви ТЪПО и без грам мисъл вложено в него изказване за бизнеса-та кой започва със собствени средства бизнес?

Отговори
2 1
Слижител

Слижител

11.10.2021 | 15:59

Защо не си кажеш, как се променя състава на продукта, за да се вместите в изисканото по офертата за промоция количество? Не ти отива на възрастта.

Отговори
6 4

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

За кой кандидат-президент ще гласувате на 14 ноември?