2374

Да превърнеш Пловдив в разпознаваема дестинация за дигитален маркетинг

Как една идея се превръща в основата на един от най-големите дигитални бизнеси в Пловдив и дава началото на най-популярния бранд събития в сферата на дигиталния маркетинг в страната, разказва Любомир Атанасов.

Времето, в което живеем, безспорно може да бъде определено като „златните години“ на пловдивската индустрия и бизнес. Градът става все по-притегателна дестинация за редица различни сектори на икономиката. Но колкото и важни да са за Пловдив и областта чуждестранните компании и инвестиции, местният бизнес всъщност продължава да бъде гръбнакът на икономиката и визитна картичка за града ни.

И докато от години сме свикнали да говорим за традиционните бизнеси и сектори, водещи началото си от Пловдив, то в дигиталната ера, от която сме част, нова генерация от иноватори се превръщат във визитната картичка на града. Едно от имената на хората, стоящи зад утвърждаването на Пловдив като дестинация за дигиталните и онлайн бизнеси, е Любомир Атанасов, който е управляващ партньор в дигиталната агенция SEOMAX и управител на Internet Media Group. Освен това, той е управляващ партньор на Фондация “Digital4” и основен двигател зад серията успешни събития Digital4Bulgaria.

Атанасов стартира своя път в бизнеса със създаването на обучителен център с курсове по актьорско майсторство, ораторско майсторство, маркетинг, продажби и други. В този момент ИТ частта е застъпена единствено като обслужване на собствените нужди. Въпреки огромния труд и инвестициите бизнесът не върви в първоначалния му вид, затова и претърпява трансформация, която ще се окаже решаваща за бъдещия успех.

  Курсовете вече се обръщат изцяло към ИТ и дигиталния спектър

 - програмиране, дизайн, системна администрация и други. Това носи почти моментален успех и трите зали, които IMG IT Academy отваря, са пълни още от първите курсове. Някъде там и по думите на Любомир Атанасов се ражда и дигиталната агенция SEOMAX, в която по настоящем работят близо 40 души в Пловдив, София и Варна.

Това е важна стъпка за младия предприемач, защото покрай курсовете и конференциите, които самият той посещава в София, идва и идеята за Digital4Plovdiv - събитие, който вече седма поредна години събира стотици експерти и професионалисти в сферата, както и водещите компании в редица сектори на бизнеса и индустрията. От Пловдив пък формата на професионалната конференция вече включва 9 други града в страната.

Първото събитие през 2016 година протича повече под формата на двудневен курс в зала с 50 места, като общо 10 лектори пък участват в своеобразния дебют на Digital4Plovdiv. Успехът на конференцията е моментален, но това далеч не е изненадващо. В този период за пръв път за Пловдив се заговори като за дестинация за редица компании в сферата на дигиталните услуги и маркетинг, така че Digital4Plovdiv се появява като логично продължение на промяната на градската бизнес среда, инспирирана от иноватори като Любомир Атанасов и екипа му.

Доказателството, че форматът Digital4Plovdiv е устойчива инициатива, идва само година след дебюта на професионалната конференция, когато представители на Google, рамо до рамо с тогавашния кмет на Пловдив откриват събитието през 2017 година. Логично расте и интересът към второто издание на Digital4Plovdiv, като вече аудиторията се увеличава четири пъти до близо 250 души, както и лекции, и панели паралелно в три отделни зали. Въпреки това, Атанасов продължава да твърди, че основният му бизнес не са събитията, и обяснява, че инвестицията в подобни формати често се връща с дълги години.

През 2018 година пък конференцията продължава да добавя стойност и да разширява съдържание, като профилира различни панели с професионална насоченост. Огромен скок форматът Digital4Plovdiv прави през 2019 година, по думите на самия Любомир Атанасов. Докато на подобни конференции по това време в София се посещават от 300, до 400 души, то Digital4Plovdiv 2019 събира близо 570 посетители.

Пътят на най-голямото събитие за дигитален маркетинг и търговия у нас 

продължава възходящата си линия и по време на пандемията. 

Докато редица други формати минават на изцяло онлайн режим на провеждане, Атанасов и екипът му виждат възможност там, където за останалите има проблем. Така Digital4Plovdiv 2020 остава едно от малкото присъствени събития в календара, а организаторите създават организация дори в трудните условия на пандемията. Въпреки ковид, дейността се разширява до София, Варна и Бургас.

Така в шестте най-големи града на страната - Пловдив, София, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора, вече има конференции от формата Digital4. Като големия плюс на форматите Атанасов обяснява тяхната децентрализация. Подобни събития често се случват приоритетно в столицата, която в последните години не е най-интересната дестинация за компаниите в дигиталния сектор. Все повече работодатели и инвеститори търсят възможности за развитие извън София и събитията на фондацията Digital4 са своеобразен мост между регионите и дигиталния бизнес.

И ако събития в шестте най-големи областни града не е достатъчно предизвикателство, Любомир Атанасов и екипът му се впускат в поредното приключение, след като по време на Digital4Plovdiv 2022 през септември обявиха, че още 4 регионални града (Видин, Плевен, Велико Търново и Благоевград) влизат в програмата за следващата година,  заедно с международния дебют на формата. Това ще се случи през 2023 година, а събития Digital4 ще видим в Атина и Истанбул.

Въпреки че форматът вече далеч надхвърля първоначалната идея за професионална конференция в Пловдив, Атанасов обещава, че перлата в короната ще остане Digital4Plovdiv, но предприемачът и екипът му успешно прилагат наученото под тепетата, за да развиват дигиталния сектор на бизнеса в цялата страна.

Любомир Атанасов е сред най-успешните млади пловдивски предприемачи. Той е управител на Интернет Медия Груп, управляващ партньор в дигитална агенция SEOMAX и Digital4 Foundation. Участва в създаването и разработването на повече от 5 други бранда, опериращи в различни сфери на дейност. Екипът, който ръководи, наброява повече от 40 специалисти, ситуирани в София, Пловдив и Варна.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Ще успее ли новият парламент да излъчи правителство?