1553

Частният жп превозвач „ПИМК Рейл“ предлага стипендии и добре платена работа за студенти

Филиалът на ТУ в Пловдив и частният железопътен превозвач „ПИМК Рейл“ подписаха договор за сътрудничество. Той включва както обучителни курсове за квалификация и преквалификация на кадри, стажантски програми и студентски практики, така и научноизследователска и развойна дейност.

Ние сме гъвкави и готови да предложим на студентите от пловдивския филиал на Техническия университет различни схеми, по които да си бъдем взаимно полезни, посочи изпълнителният директор на „Пимк Рейл“ Калина Кискинова. Това включва платени стажове, стипендии, експерти от реалния бизнес, които да преподават част от дисциплините, подпомагане при подготовка на дипломни работи, дори и работа на половин ден.

От своя страна, директорът на филиала проф. Въльо Николов обеща бързо приспособяване на учебните планове на ВУЗ- а, за да може още от есента да се включат избираеми дисциплини, отнасящи се към жп транспорта. Също от новата академична година в магистърските програми на специалност „Транспортна техника и технологии“ може да се вмъкне подходяща дисциплина, изброи проф. Николов. По негови думи, това е най-бързата писта след една година да има обучени кадри за жп транспорта.

А браншът е многообещаващ и много по-различен, модерен и технологичен от това, което е бил преди десетилетия. Заплатите в сектора са добри. Един локомотивен машинист в „Пимк Рейл“ взима между 2800 и 3000 лева, над 1500 пък получават маневристите, даде пример инж. Георги Апостолов, технически директор на компанията.

Там работят 250 служители - от 23-годишни до ветерани с дух, които са готови да предадат опита и знанията си на новите колеги. Има и дами, при това млади, които умеят да управляват товарните локомотиви. В новата група, които в момента минават 7-месечен курс на обучение, има дама, която е била заета в здравеопазването, но е решила рязко да смени курса, разказа още той. Ден с ден при нас не си приличат, много е динамично, разби още един мит мениджърът.

"Пимк Рейл" ежедневно превозва между 40 и 60 тежкотоварни камиона до Истанбул и обратно, а месечно обслужва 350 влакови композиции от Германия за Турция. Бързоразвиващата се компания, която оперира на територията на две държави - България и Сърбия, вече навърши „първите седем години“, натрупа опит, техника, служители, има и собствена база за поддръжка и ремонт на вагони, посочи Калина Кискинова. Жизненонеобходими обаче са ни още кадри. Младите колеги, които тепърва ще дойдат, могат да стъпят на солидна база, обобщи тя.

И въпреки че за част от длъжностите в компанията не се изисква висше техническо образование, а се разчита на вътрешно обучение, компанията счита договора с Технически университет-София, филиал Пловдив, за ключов. Вузът е лидер в инженерните направления в града, според рейтинговата система на висшите учебни заведения у нас. Годишно в специалността „Транспортна техника и технологии“ се дипломират над 150 квалифицирани и подготвени в практиката бакалаври и магистри готови веднага да отговорят на нуждите на трудовия пазар.

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?