Следвайте ни

Без ЕСК туризмът в Пловдивско е отличник

viber icon

Изумително силен февруари за хотелиерския бранш в Пловдивска област отчете статистиката. Това е последният цял месец, в който бизнесът работеше пълноценно. През февруари общият брой на местата за настаняване се увеличава с 4.1%, а леглата в тях - с 12.1%.

Сравнението е на база февруари месец 2019, когато Пловдив бе европейска столица на културата. Тоест, напук на напомпаните очаквания за милиони гости и жалките резултати през ключовата година, инвестициите в туризма продължават. Общият брой на нощувките във всички места за настаняване е скочил с 28,6%, отново измерено с февруари 2019 г. Тогава се говореше за общ маркетинг и реклама на града, което така си и остана на приказки, а тазгодишните резултати показват, че туризмът се е справил отлично и без напудрените обещания и прогнози на предходния екип на общината начело с екскмета Иван Тотев.

Пренощувалите туристи в областта са отбелязали също завидно увеличение - близо с една трета в сравнение с февруари 2019 г. Оборотите в последния месец, през който хотелите работеха и преди въвеждане на извънредното положение, са 4.5 милиона лева, като български граждани са налели 3.6 млн. лева, а чуждите - 0.9 млн. лева. В сравнение с февруари 2019 г. е регистрирано увеличение на приходите от нощувки като цяло с 24.1%, като от български граждани то е с 30.2%, а от чужди граждани - с 4.8, обобщават от териториалното статистическо бюро Юг.

Вяра Порязова

Вяра Порязова

Журналист - екип "Бизнес"

Вяра Порязова е завършила „Макроикономика” в ПУ. Има 2-годишна специализация по „Икономическа и политическа журналистика” към ФИСН в ПУ и курс към „Европейски стандарти в медиите”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Остана ли ви отпуск за ваканция през лятото?