46
Следвайте ни

Бинго за Alibaba и JD.com в Деня на самотните сърца

viber icon

Китайските гиганти в онлайн търговията Alibaba и JD.com поставиха нови рекорди по продажби по време на най-голямото шопинг събитие в света, известно като Деня на самотните сърца.

Рекордните продажби в размер на над 139 млрд. долара за двете компании бяха регистрирани въпреки опасенията относно възможностите на китайските потребители и ефекта от мерките на Пекин спрямо технологичните компании.

Денят на самотните сърца преди беше само 24-часово събитие, докато в днешно време продължава доста повече и приключва в полунощ на 11 ноември. JD започна с промоционалните оферти в края на октомври, а Alibaba в началото на ноември. Този удължен период също помогна на двете компании да увеличат продажбите си.

От Alibaba обявиха, че брутната стойност на продадените стоки по време на 11-дневния период възлиза на 540.3 млрд. юана (84.54 млрд. долара), или с над 8% повече, в сравнение с предходната година, съобщава profit.bg.

Стойността на трансакциите в платформите на JD пък възлиза на 349.1 млрд. юана (54.6 млрд. долара) по време на промоционалния период, което е с 28% над генерираните продажби през миналата година.

Публикуваните от двете компании данни не представляват директните им приходи и не включват върнатите артикули. Това са стойностите на трансакциите, преминали през техните платформи.

Те обаче са индикатор за апетита на потребителите да пазаруват в платформите на двата гиганта в онлайн търговията.

Въпреки големите продажби, Денят на самотните сърца тази година премина малко по-приглушено. Китайските технологични компании все още са подложени на строг контрол от страна на регулаторните органи, а президентът Си Дзинпин настоява за установяването на общо просперитет за всички в страната.

JD и Alibaba изтъкнаха своята социална и екологична отговорност по време на събитието в тон с приоритетите на Пекин.

От JD обявиха, че отчитат скок в продажбите на луксозни стоки и на продукти за домашни любимци.

Продуктите на Apple са се радвали на голяма популярност. От JD обявиха, че продажбите на iPhone са надхвърлили 100 млн. юана (15.6 млн. долара) за 2 секунди след началото на окончателните продажби на 10 ноември.

Alibaba и JD отбелязват ръст на продажбите в по-малките китайски градове, които са от ключово значение за компаниите за електронна търговия, които се опитват да увеличат клиентската си база.

Потребителите от тези пазари са били 77% всички пазарували по време на промоционалната кампания, според JD.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво правителство ще управлява България след изборите на 14 ноември?