Следвайте ни

BG шампионът в надпреварата PowerUp! се бори за 65 000 евро

Екипът разработва предпазни маски срещу праховите частици и приложение, което следи качеството на въздуха

viber icon

Българската компания AirLief е победител в местното издание на надпреварата PowerUp!, организирана от "Клийнтех България" и InnoEnergy. В него се включиха общо 40 прохождащи фирми. Състезанието цели да отличи най-перспективните стартъпи от общо 24 държави от Централна и Източна Европа, които развиват бизнеси в областта на умните технологии, чистата енергия и други иновативни и устойчиви решения. Тазгодишният финал на PowerUp! се проведе изцяло онлайн.

Екипът на AirLief разработва комбинирано решение за предпазване от мръсния въздух. Компанията предлага маски, които защитават както от едрите, така и от фините прахови частици. Те имат общо 5 предпазни слоя и 60% от материалите, които използват за създаването им, са устойчиви. Сред тях са рециклиран текстил и 3D технология за шиене, която намалява разхода по време за производството им. Цената на маските в сайта на фирмата е 59.95 лв. В комбинация екипът развива и мобилно приложение с информация за качеството на въздуха и здравни съвети.

Покрай пандемията от AirLief разработват и маски за лекарите, които са на първа линия в борбата с коронавируса. По думите на основателя Петър Живков, бизнесът им е B2B и B2C насочен, а за да достигнат до повече клиенти, имат нужда от инвестиция от 200 хил. евро.

Като победител в българската надпревара на PowerUp! екипът на AirLief спечели 10 хил. долара под формата на кредити в Amazon web services и Amazon web services business support. Компанията също така ще представи България на международния финал на състезанието, където победителят ще получи награда  до 65 хил. евро.

До финала стигнаха още пет български стартиращи компании. Сред тях е фирмата Vinghen, която разработва електрически хибрид между колело и тротинетка за икономично и природосъобразно придвижване в градски условия. По думите на основателите, решението е по-леко от колело и по-сигурно и лесно за каране от тротинетка. Компанията спечели и специалната награда на публиката под формата на 5 хил. долара кредит за Amazon web services.

Сред финалистите беше още стартъпът Zero wave, който разработва биоразградими и ядливи прибори и чинии. Те са изработени от остатъчния продукт от малца при направата на бира. Бизнесът на компанията е B2B ориентиран, а към момента екипът предлага решението си на българския пазар.

Екипът на "Гордост на фермера" цели да помогне на фермерите да увеличат приходите си, изсушавайки плодовете и зеленчуците чрез модерни машини. Към момента разработката е на етап тестване на технологията. 

Станимир Кронев

Станимир Кронев

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Станимир Кронев е завършил журналистика в СУ и финанси в ПУ. Участва в създаването на редица културни и развлекателни събития в Пловдив. Публикува в американски издания.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Остана ли ви отпуск за ваканция през лятото?