Следвайте ни

Бензин или дизел - каква кола да купим, за да спестим пари от гориво

viber icon

При покупка на нов автомобил един от най-важните въпроси е горивото. След скандала „Дизелгейт“ цените на дизеловите автомобили в Германия и други страни действително тръгнаха надолу. 

От потребителска гледна точка шофьорите, които пътуват на дълги разстояния и изминават над 40 хил. километра годишно, вероятно все още ще бъдат финансово по-добре, ако изберат дизелов автомобил, посочват в разработка на сайта си от Съюза на българските автомобилисти /СБА/. Дизелът съществува повече от век и още оттогава това гориво е химическо по-енергийно ефективно от бензина. Това е причината с дизелов автомобил да изминете повече километри спрямо същото количество бензин, а и съдържанието на въглероден диоксид е по-ниско. 

В момента цените на бензин и дизел у нас са почти уеднаквени /бел. ред./. От началото на септември средната цена на бензина А 95 за страната  е 1.79 лева, а на дизела се върти в диапазона 1.79 - 1.81 лева, сочат данните на специализирания сайт fuelo.net.  

Ще забранят ли дизелът

Истината е, че дизеловите автомобили наистина замърсяват повече от бензиновите. Те произвеждат средно много повече азотни оксиди (NOx), отколкото бензиновите. Азотните оксиди са вредни за здравето и са причина за преждевременната смърт на десетки хиляди хора по целия свят. Това съединение излиза от всички автомобили с двигатели за вътрешно горене – дизеловите, бензиновите и хибридните. Макар дизеловите коли да стават все по-чисти през последните години, те все още произвеждат средно 11,5 пъти повече количество азотни оксиди в сравнение с бензиновите автомобили, посочват още от СБА.

Никой не очаква дизелът да бъде директно забранен, въпреки че достъпът до централните зони в някои градове вероятно ще бъде забранен за най-мръсните модели или собствениците ще трябва да плащат по-високи данъци и такси.

Съвременните дизелови двигатели - тези, които отговарят на регламентите за емисиите на Евро 6, и предстоящите, дори по-строги ограничения на Евро 7, са впечатляващо чисти, с достатъчно вградена последваща обработка на отработените газове. Дизелът ще продължи да бъде част от енергийния микс в продължение на много години напред, но с намаляващ пазарен дял.

Да не забравяме, че „Дизелгейт“ беше свързан с манипулиране на данните за замърсяване, т.е. с електрониката на автомобилите, а не със самото гориво. (Volkswagen беше хванат изкуствено да подвежда електрониката на автомобилите си, за да отговори на все по-строгите закони за емисиите, което предизвика скандала, разразил се през есента на 2015 г.)

Пренастройват ли се производителите на автомобили

Това вече се случва. Включително производители на спортни автомобили залагат много повече на своите хибридни и електрически автомобили за бъдещето за сметка на дизеловите. 

На фона на цялата несигурност на потребителите относно бъдещето на горивото някои купувачи избягват тези автомобили и обмислят да се върнат на бензин или да направят скок в електрическото бъдеще.

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (5)

Газар

Газар

25.09.2020 | 12:19

Коли на газ не съществуват. Нито на метан нито на пропан бутан. Това са митове, слухове и небивалици. Никога не се говори за това гориво. Не се произвеждат коли с оригинално гориво газ. Не се коментира тяхната екологичност. МНОГО СТРАННО.

Отговори
0 0
Жоши

Жоши

24.09.2020 | 21:23

Гас

Отговори
0 0
Ииии

Ииии

23.09.2020 | 16:59

Журналя

Отговори
0 0
Ииии

Ииии

23.09.2020 | 16:58

Журналя

Отговори
0 0
Ииии

Ииии

23.09.2020 | 16:57

Дрън- дрън та пляс. От двете горива бензинът е с по-висока калоричност. Съдържа повече енергия в единица обем. Къде остана стехиометричното съотношение на гориво-въздушната смес. Къде остана начина на запалване на сместа. Елементарна информация от Нета. Журнала.

Отговори
2 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво първо да построи община Пловдив с парите от заема, който смята да тегли?