49

Българският електромобил е все по-близо, кога излизат първите модели

Изграждането на завода за електромобили в Ловеч вече е стартирало, това обяви официално Любомир Станиславов, изпълнителен директор на компанията „Next.e.Go България“ и „Аутомотив Клъстер България“. Според информацията това значи, че същинското производство на електромобили ще започне до края на следващата година.

Концепцията зад новия завод за електромобили на германската компания Next.e.Go е да се произвеждат коли от изцяло градски тип, които да могат да изминават до 200 км с едно зареждане. Прототипният модел пък беше представен още миналата година. Πpи дocтигaнe нa пълeн кaпaцитeт нa зaвoдa нa вceки 15 мин. щe бъдe пpoизвeждaн пo eдин aвтoмoбил. У нас ще произвежда моделът E.GO Life, в Cross и Sport модели.

Макар да има амбициозни планове за бъдещето, германският стартъп e.Go засега произвежда един-единствен модел. Това е малкият Life, който компанията описва като "идеалната втора градска кола". Философията на компанията е да се придържа към

малки батерии, които са значително по-евтини.

Моделът, с който ще дебютира и родния завод в Ловеч - Life, е 4-местен, с дължина 3,35 м и широчина 1,75 м. За сравнение Smart ForTwo (двуместен) е дълъг 2,70 м, Toyota Aygo е дълга 3,47 м, а VW Up е с дължина 3,55 м. Life тежи малко над 1,2 тона, което е добро постижение за електричка и е абсолютно същата маса като малко по-големия e-up на VW. 

В момента на сайта на компанията откриваме само модела Life 60, който се задвижва от електромотор с постоянна мощност от 40 к.с. Това позволява сравнително пъргаво потегляне на светофара (0-50 км/ч за 4,3 секунди), но максималната скорост е едва 120 км/ч. Малката литиево-йонна батерия има капацитет от 21,5 кВтч. Приблизително толкова имаше първото поколение Nissan Leaf при дебюта си преди десет години, както и първото поколение VW  e-up, което е популярно у нас покрай единствената услуга за споделени електромобили.

Докато текущият модел Life 60 изминава около 170 км с едно зареждане, то

модификацията 70, която ще се сглобява у нас,

ще предложи до 200 км в идеални условия с едно зареждане. За да се постигне ниската и достъпна цена обаче, няма да бъде налична опцията за бързо зареждане. Това значи, че Life зарежда батерията си до 95% от обикновен контакт за около 9,6 часа, а от контакт тип 2 - за 5,7 часа.

Интериорът е далеч от впечатляващ, но целта на немската компания е да създаде електромобил, който може да бъде достъпен в цяла Европа. Материалите са предимно пластмаса, а в центъра на таблото откриваме 6,75-инчов сензорен екран, като системата поддържа синхронизация с Apple CarPlay и Android Auto. Аудиосистемата разчита на четири говорителя. Налични са три режима на управление - Eco, Comfort и Sport, както и асистент за потегляне по наклон. Налична е опция и за отопляеми седалки и предно стъкло, макар, че при електромобил с толкова малка батерия, подобни системи често свалят допълнително възможния пробег. 

Важно да се отбележи, е че

компанията вече приема предварителни заявки за още няколко модела,

включително e.wave X, който ще бъде с 250 км пробег и до голяма степен ще предложи много по-екстравагантна и модерна визия, както интериорно, така и отвън. Акцент от компанията слагат върху 23 инчовия двоен екран пред шофьора, който свикнахме да виждаме в редица скъпи модели. 

Заводът в Ловеч няма да бъде просто място, на което моделите на немската компания ще се сглобяват. Всички основни компоненти ще се произвеждат на място, като единствено батериите и седалките ще идват от външни доставчици. Всички модели на e.GO са базирани на издръжливата алуминиева рамка по технологията space frame и са изработени от възобновяеми полимерни материали. Tози подход елиминира нуждата от традиционните цехове за боядисване, което позволява по-екологична и икономически устойчива система за производство. По този начин e.GO Mobile ще революционизира производството в автомобилната промишленост, като сведе до минимум екологичния си отпечатък и повиши капиталовата си ефективност.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
6 коментара
Тесла

Тесла

04.09.2022 | 14:48

Производство никога няма да започне. При такива характеристики и голяма конкуренция с постоянно подобрени модели на известните брандове това нещо няма шанс. Просто ще изчезнат едни държавни пари

Отговори
13 2
TESLA

TESLA

04.09.2022 | 14:59

Ти нещо не си в час! Какви държавни пари?

Отговори
2 14
30 милона

30 милона

04.09.2022 | 19:28

Вече бяха дадени от Про100 Киро, 30 милиона за да четеш това: "Според информацията това значи, че същинското производство на електромобили ще започне до края на следващата година." До тогава този модел ще е супер остарял и няма да се продава. Е, някой хора ще са станали милионери през това време с народните пари, но това ще са жълти стотинки на фона на посредниците на газа и тока.

Отговори
12 3
Валентин

Валентин

04.09.2022 | 12:45

Никога некст н го.дажеи с субсидия 50%

Отговори
6 2
Old10

Old10

04.09.2022 | 08:43

Поредната далавера на ПП, кой ще купи български автомобил, създаден от фирма без опит при условие, че има световни образци...само държавни поръчки! И сега, като станат и батериите...Мъск ще пометне!

Отговори
20 9
ГРАД КОЗЛОДУЙ

ГРАД КОЗЛОДУЙ

04.09.2022 | 07:52

БРАВО

Отговори
8 13

Анкета

Каква коалиция има най-голям шанс да спечели изборите на 2 октомври?