46

23 граждански проекта в цялата страна ще бъдат финансирани в четвъртото издание на „Ти и Lidl за по-добър живот“

Събраният фонд от 170 000 лв. ще достигне до 27 населени места

Лидл България ще подкрепи 23 проекта на граждански организации в 27 населени места в цялата страна в четвъртото издание на инициативата „Ти и Lidl за по-добър живот“. Тази година подадените проекти за финансиране бяха 139 от 66 населени места, а фондът, който компанията ще дари, възлиза на 170 000 лв. Всеки проект ще получи финансиране до 10 000 лв. и ще бъде реализиран в рамките на12 месеца.

Избраните проекти са разделени в три тематични направления – образование, околна среда и култура, и историческо наследство. В категориите най-много са одобрените проекти от област „Образование“ - 12 на брой. След една безспорно предизвикателна година в тази сфера, повечето проекти са насочени към въвеждането на иновативни методи на преподаване, ранното детско развитие, повишаване на интереса на децата към четенето, както и към мотивиране на младите за повече физическа активност на открито. Проектите, които ще получат финансиране в направление „Околна среда“, са 6, като освен замърсяването на природата, те адресират и проблеми, свързани с теми като местообитанието на пчелите, намаляване употребата на пластмаса и рециклирането. В категория „Култура и историческо наследство“ има 5 отличени проекта. Те ще се фокусират върху различни методи за използване на новите технологии за съхранение и предаване на историята към следващите поколения, посредством дигитализация на културното наследство.

„На първо място бих искала да благодаря на всички 139 организации, които разпознаха Лидл България като надежден партньор за подкрепа. Най-искрено поздравявам от името на Лидл България и екипите на тези 23 граждански организации, които ще получат финансиране. Пожелавам ви с много желание и отношение да реализирате своите идеи, да дадете своя принос в подобряването на средата и качеството на живот във вашите местни общности и през следващата година да заемете своето място в Картата на въздействието на „Ти и Lidl за по-добър живот“ с отличните резултати, които вярваме, че ще постигнете“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. 

„За да създадеш една програма на корпоративен дарител, е нужно сърце и много емоция и усилия, както и добро партньорство, което виждаме в лицето на Лидл България. Визията им за по-добър живот, обединена с усилията на гражданските организации, води до истинска промяна и до истински по-добър живот за определени общности в страната. Това е от изключително значение за развитието на гражданското ни общество и следва да бъде продължено във времето“, сподели Илияна Николова, изпълнителен директор на Фондация „Работилница за граждански инициативи“.  

„За 2020 г. даренията от компаниите са повече в сравнение с предходната година, което е пряко свързано с COVID-19 кризата. Затова е много важен примерът, който дава Lidl с факта, че продължава програмата „Ти и Lidl за по-добър живот“, в подкрепа на онези хора, които са активни, решават проблеми или реализират идеи, за които имат вдъхновение“, сподели Красимира Величкова, директор на Български дарителски форум. 

Получените проекти бяха оценени на три етапа. Първият етап бе проверка по административните критерии. Във втория и третия проектите бяха оценени първо от жури с опит и експертиза по тематичните области на конкурса и след това от служители на Лидл България. Програмата се реализира в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум.

Пълен списък с одобрените за финансиране проекти може да бъде открит на:

https://bit.ly/3lAgMGU

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 108  магазина в 50 града и над 3200 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?