Следвайте ни

Защо е паднал самолетът на Ивайло Пенчев?

Той се съмнява, че сменени горивни филтри са причинили катастрофата

viber icon

Според бизнесмена Ивайло Пенчев, който катастрофира със самолета си в събота, причина за инцидента са сменените горивни филтри на двата двигателя. Той намеква, че е катастрофирал заради причинена от отговорника по поддръжката на самолета му техническа неизправност. Усетил много силен мирис на гориво. Това е споделил Пенчев с шефа на звеното за разследване на авиационни събития Христо Христов, разказа експертът пред bTV.

"На 6.11.2019 г. е последният полет - не са летели нито самолетът, нито пилотът от 6 месеца", подчерта Христо Христов. Собственикът си направил проверка на машината, оправил гумите и дозаредил гориво.

"Ясно е, че е техническа неизправност, въпросът е кой я е причинил. Не мога сега да посоча виновен", каза Ивайло Пенчев по-рано. Днес той ще бъде опериран в "Пирогов". Има счупен прешлен, който трябва да бъде фиксиран с импланти.

 

"Има си отговорен човек за поддръжката на самолета, когато има техническа неизправност, хипотези много - че производителят е виновен, че човекът по поддръжката не е свърши нещо. Двигателят загуби мощност, работеше на минимални обороти", разказва още Пенчев за инцидента.

"Колкото и да го мисля, не виждам къде аз да съм сбъркал, че двигателят да започне да "киха и кашля", убеден е бизнесменът.

"Аз си потроших гръбнака, те за разрешително ми говорят", коментира той хипотезата, че може да му се вземе разрешителното за пилотиране. Пенчев пилотира от 20 години делтапланер, а на самолет се е качил преди 5 г. "Двете машини са много сходни", обясни бизнесменът.

На инцидента станали свидетели четирима души, а експертът Христо Христов е разговарял с тях, както и със самия Пенчев. От думите му стана ясно, че Пенчев все пак е допуснал грешка при връщането си и захода за кацане, която довела до рязка загуба на скорост и съответно машината е станала неуправляема.

"Двигателите на този тип самолети не се сертифицират. Но те са развлекателни, не трябва да се правят пикирания, изкачвания, производителят е описал, че така трябва да планираш пътя си, че да имаш площадка за приземяване. Отигравани са при тренировките такива ситуации, при които трябва да се приземи", обясни специалистът.

"3 минути полет е имал до установяване, че двигателят започва да притихва. Докладва на координатора за проблемите и казва, че ще кацне. Първо помислил да не би да има проблем с горивото в единия резервоар. Минава на другия, отново двигателят заглъхва, затова решава да се върне веднага. Бил е на около 150 м над земята", разказа Христов.

"След това частично намаляване на тягата на двигателя, може би при подхода за кацане, пилотът е увеличил натоварването, ъгълът е над 90 градуса. Получило се спадане на скоростта. Става камшичен удар наляво и падане на самолета. Имаше следи от лопатите по пистата - двигателят е продължил да работи", описа Христо Христов.

"Наблюдавах го като идваше към оградата, пусна колесник, зависна обаче като въртолет, нямаше постъпателна скорост. Казах му "отпусни нослето", той го направи. Това разказал държалият връзка с него от летището.

При виража надясно на 110 - 120 градуса обаче скоростният срив става факт и самолетът вече е неуправляваем, посочи шефът на звеното за авиоинциденти.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще ходите ли на море и къде?