Следвайте ни

Заради кризата: Не се къпем, но пък се парфюмираме

viber icon

Заради кризата българите почнали да пестят откъм дрехи и... хигиена. Това показва последният секторен анализ на Българската стопанска камара (БСК) за развитието на козметичния и шивашкия бранш. Ходим по-мърляви, става ясно от представените данни. Статистиката показва, че потреблението на продукти за поддържане на личната хигиена драстично е паднало - на вътрешния пазар са реализирани с 42,6% по-малко продажби на шампоан и 2,3 пъти по-малко паста за зъби. Родните производители бълват с 15% по-малко продукция на зъбопочистващ крем.

И не е защото сме минали на вносни марки. Вносът на парфюмерийни и козметични продукти за периода април-юни е намалял с 18%. Родните производители вече разчитат основно на износ. Можем да сме некъпани, но сме добре дезодорирани. През първата половина на годината при етеричните масла се наблюдава 3 пъти ръст на производството и 2,8 пъти на продажбите. Вносът през периода е по-голям с 3.7%, а износът намалява с 40.3%. Не сме цъфнали и откъм облекло. През април-юни продажбите на дрехи едва са кретали, сочи статистиката. Предприятия са реализирали едва 2,9% от производството си на българския пазар. Общо продадените шивашки изделия са намалели с 18% през периода април-юни и с 21% през цялата първа половина на годината.   

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли предложението на ГЕРБ за Велико народно събрание и промени в конституцията?