1553

Става ли ограничението на магистралите 130 км/ч?

Друга важна промяна е максимум 0,2 промила за шофьори на камиони и автобуси

При плащане на глоба в кратък срок - да има отстъпки, а ако се забави плащането на наказанието - глобата да се удвоява. Това са част от изменения в Закона за движение по пътищата, които предлагат от МВР. Част от идеите предвиждат и въвеждане на "Зона 30" в кварталите в населените места, а максималната позволена скорост по магистралите да бъде намалена от 140 на 130 км в час.

„С увеличаването на максимално допустимата скорост през 2012 на 140 км в час и увеличаване на дължината на магистралите броят на загиналите по тези пътища като дял от всички загинали се увеличи от 3 до 5% на 9 до 10%”, каза в четвъртък зам.-главният секретар на МВР Станимир Станев пред Нова".

Пътни експерти не са съгласни с мотивите. Според Йонко Иванов на магистралата загиват между 20 и 40 човека годишно. „По-опасното от лошите пътища е организацията на движението и по-опасно от високата скорост е бавната скорост на магистралата”, категоричен е експертът от Съюз на преподавателите по авто-мото подготовка.

И още аргументи против. „Защо трябва да намаляваме от 140 на 130 при условие, че ще се получават по-големи задръствания, при положение, че в градовете са повечето пътно транспортни произшествия с повече загинали? В София на места се кара със 150-160 км в час, а ние гледаме магистралите”, каза бившият шеф на КАТ Тенчо Тенев. За да не натискат шофьорите педала повече от допустимото, експертите предлагат да се увеличат камерите на пътя.

Друго предложение е шофьорите на автобуси и камиони да имат право да са зад волана с алкохол в кръвта до 0,2 промила, а не както е сега - до 0,5. Идеята е същото правило да важи и за младите шофьори, които пък трябва да карат задължително с придружител през нощта. Дали  промените ще влязат в сила зависи от волята на депутатите и от това колко още живот има 48-ото Народното събрание.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
8 коментара
Коментар

Коментар

17.12.2022 | 12:14

Първо, нашите магистрали не приличат на магистрали, две ленти, завой след завой, а това, че са на вълни от слабата основа, да не говорим. И имаме най-високата разрешена скорост - 140, което означава 150 без наказание. Разликата между кола и камион или автобус достига 50 км, а лентата за изпреварване е една, и по нея едни хвърчат с 200. В Щатите например разрешената скорост е една за всички.

Отговори
3 0
Петър Стойнов

Петър Стойнов

17.12.2022 | 09:40

Глобите за превишена скорост да са пропорционални на годишния доход на нарушителите. Така наказанието ще "боли" еднакво.

Отговори
2 0
Боко

Боко

17.12.2022 | 16:26

То в България и това дали е възможно? Скъпите коли са на някоя фирма, а тези дето ги карат крият осигуровки.....

Отговори
0 0
Първо да направят магистрала Тракия истинска магистрала

Първо да направят магистрала Тракия истинска магистрала

17.12.2022 | 00:34

Пък после да правят глупави предложения. Некадърници.

Отговори
14 0
Спокоен

Спокоен

17.12.2022 | 07:10

С такива кръпки и неравности на 30% от АМ Тракия аз лично с повече от 100 км в час не карам!

Отговори
6 3
Фен

Фен

17.12.2022 | 09:12

Като ще караш с 100 км/час по магистралата,карай по стария път. Не пречи на останалите.

Отговори
2 2
Коментар

Коментар

17.12.2022 | 12:16

Не можеш да караш по стария път, защото той стига само до някъде и после го няма. Освен това е разбит.

Отговори
2 0
ТЪПП ФЕН

ТЪПП ФЕН

17.01.2023 | 12:42

Ей такива тъпанаари като тебе правят верижните катастрофи по пътищата. Той бил бързал. Имало и други участници, ама те му "пречели". Пречат ли ти да си ЕПМ? Ай сиктир!

Отговори
0 0

Анкета

Кое е любимото ви място за отдих и разходка в Пловдив?