Следвайте ни

Враговете на българина - монополисти, колектори и бързи кредити

viber icon

Със 17% са скочили жалбите на потребителите през 2019-а до омбудсмана спрямо предходната. Това се посочва в годишния доклад за дейността на обществения защитник, представен в Народното събрание. Над 22 000 души са се обърнали към институцията с подписки по конкретни въпроси.

Пред депутатите Диана Ковачева посочи, че получените жалби и сигнали през 2019 г. са 12 916. В същото време приключените жалби и сигнали са 13 762. Тя отчете още, че през миналата година е сезирала 5 пъти Конституционния съд, отправил е четири искания за тълкувателни решения, 13 законодателни инициативи и становища и е организирал 35 кръгли маси и обществени дискусии. Отправила е 1823 препоръки и повече от половината от тях са били изпълнени от страна на институциите.

Според обществения защитник най-много жалби на потребителите са срещу монополните дружества, като топлофикация, ВиК, енергодружествата. Сериозен е и процентът на оплакванията срещу колектори, фирми за бързи кредити.

Със 152 гласа "за", 1 "въздържал се" и без нито един "против" Народното събрание прие годишния отчет на омбудсмана.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какви трябва да са следващите мерки срещу COVID-19 в Пловдив?