Следвайте ни

В и К подлуди клиент с шокова сметка

viber icon

Възрастен човек 7 месеца живее без вода в дома си в село Тънково, защото от В и К Хасково са му начислили 87 кубика вода, които той не може да плати и е категоричен, че не е ползвал. В средата на април служители на дружеството поставят заключващо устройство на спирателния кран, с което прекратяват водоподаването в къщата на стареца, каза пред вестника синът му Колю Райков.

По думи на Колю през септември 2008 г. технически лица от В и К констатират, че водомерът на дядото не работи както трябва. Последва смяна на стария неизправен (според специалистите) уред. Междувременно пенсионерът плаща както винаги дотогава по 1 кубик вода месечно. През април т.г. обаче се оказва, че изведнъж са изразходени 87 кубика питейна вода, натоварени на сметката на самотния стар човек.

Синът на пенсионера дошъл и в присъствието на инкасатора Руси Казаков видял, че пластмасовата пломба на сменения водомер не е стегната. Мъжът веднага уведомил В и К. От Дружеството му отговорили, че ще разпоредят проверка, на която и Колю трябва да присъства. Само че упълномощените лица извършили проверката без него. Съставили констативен протокол, в който отбелязали, че пломбата е скъсана (т. е. някой нарочно я е скъсал). Същите хора уговарят стареца да подпише документ, обещавайки му, че ще опростят голямата сума, ако дядото се съгласи да плати вместо 87, 14 кубика.

Баща ми, без да разбира какво точно го карат да направи, подписва и плаща 14-те кубика вода, твърди синът. Въпреки това обаче водоподаването му е спряно. През целия период за 7-те месеца никъде в регистрите и компютрите на В и К не са вписани номерът и данните с показанията на новия водомер, каза Райков.

По думите му само в тефтера на инкасатора има записани данни. Старият уред е демонтиран на показания 81 куб. м, на датата 19.09.2008. Защо по същия водомер (свален през септември 2008!) са отчетени фактурите за януари и февруари 2009-а, не е ясно, според сина на възрастния мъж. По мнението на Колю Райков грешката се е получила от недобросъвестно изпълнение на задълженията на В и К служителите. Пропускът да стиснат поставената от тях пломба още през септември 2008, невъвеждането цели 7 месеца на новите номера на подменения водомер и показанията в официалните регистри в Центъра за работа с клиенти също е груба грешка, категоричен е потърпевшият.

Директорът на В и К Атанас Бързев не е пожелал да осъществи среща с потърпевшите абонати, въпреки съдействието за тях от страна на председателя на Комисията за защита на потребителите - Емил Георгиев. Така проблемът зациклил в омагьосан кръг.

Право на отговор
Вестник “Хасковска Марица” потърси за коментар началникът на В и К - Хасково. Атанас Бързев обеща да предостави всички документи и факти по случая в началото на следващата седмица, тъй като едва тогава негова служителка, запозната подробно със случая, щяла бъде на разположение. В. “ Хасковска Марица” ще продължи да следи казуса.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Подкрепяте ли предложението на ГЕРБ за Велико народно събрание и промени в конституцията?