Следвайте ни

Скандал в NOVA! Въвлякоха Аделина Радева в нагла схема

От няколко дни в онлайн пространството се разпространяват интервюта, в които водещи и репортери на NOVA разказват за почти магичните качества на продукт за отслабване. Към тях има и линк за закупуване на въпросната хранителна добавка. Оказва се, че екипът дори не е чувал за тези продукти, съобщават от телевизията.

Преди няколко дни Ина Гълъбова, дългогодишен парламентарен репортер в Новините на NOVA, разбира, че наскоро е правила интервю заедно с диетолог. Двамата обсъдили магичния ефект на продукт за отслабване. С малката подробност, че Ина не знае за това.

„Моят образ просто е изрязан заедно с микрофона на NOVA и е сложен на тази реклама”, каза тя.

Рекламата всъщност е под формата на сайт, имитиращ този на NOVA. А единственото съдържание на така наречения сайт е фалшивото интервю, направеното от Ина.

Друг продукт, но също за отслабване пък бил придал смисъл в живота на Аделина Радева. Водещата на сутрешния блок "Здравей, България" дори щяла да бъде съдена от диетолози, защото разгласила как отслабнала благодарение на шейк.

„Приятелка ми изпрати линк към това интервю, което никога не съм давала. Има гръмко заглавие, че съм осъдила диетолозите, които предлагат здравословен начин на живот и умерено хранене, защото не вярвам нито в гимнастиката, нито във физическите упражнения, нито в здравословното хранене, но вярвам в този продукт. Обяснява се колко килограма съм отслабнала само в рамките на един месец”, разказа Аделина.

„Ние като репортери и като лица на NOVA не можем да правим реклами. Може би обикновеният зрител не си дава сметка за подобно нещо. Подобни продукти никога не съм използвала, не смятам да използвам или пък да рекламирам”, поясни Ина Гълъбова.

Но докато в измисленото интервю, което дава Аделина присъства единствено тя, интервюто, което прави Ина има и друг човек. Под заглавието "От дебеланка в анорескичка само за 30 дни", д-р Алания Цветкова, диетолог от софийска болница, изтъква безбройните качества на хапчета за отслабване.

„Лекар с такова име не работи и никога не е работил в нашата болница. Бях изумена и ядосана. Грозна измама, опит да се подведат пациентите”, каза още д-р Анна Савчева, собственик на МБАЛ "Вита". По думите й никога не са имали практиката да рекламират конкретни продукти.

„Всички тези продукти подлежат на контрол, на лицензиране и техния състав и строго контролиран. Така че закупуването на такава стока с неясен произход, неясен състав може да крие сериозни рискове за здравето на хората”, каза още Савчева.

За по-лесен достъп фалшивите сайтове създали пряк бутон за достъп до страницата на продукт със съмнителен произход на цена от 69 лева. Има и коментари. От несъществуващи, но доволни клиенти.

„Няма физически адрес, няма телефон.Това е сериозен знак за последващи проблеми. Големият проблем идва оттам, че все още законите ни са така направени, че юрисдикцията се разпростира до територията на България. В най-добрия случай - до територията на Европейския съюз”, коментира Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители".

Домейните на тази компания, показват ни от асоциация "Активни потребители", са регистрирани в Панама. Със сигурност обаче имало и български партньор, който създава фалшивите интервюта и вероятно поддържа склад в България.

От Комисията за защита на потребителите  обясниха за NOVA, че са проверявали сигнали за козметични продукти със съмнителен ефект. А за рекламата на част от тях са използвани незаконно лицата на известни хора. Съветът на комисията е хората да подхождат със здравословно недоверие към „обещаните фантастични резултати” и да внимават на кого дават данните си.

Анкета

За какво бъдеще на Пловдив трябва да работи новият кмет?