Следвайте ни

Рокади в БДЖ: Освободиха двама от шефовете на железниците

viber icon

Служебният министър на транспорта Георги Тодоров е подписал заповеди за освобождаване от постовете на Григори Григоров - председател на Борда на директорите на БДЖ и изпълнителния директор на компанията Никола Василев. Рокадата в държавния превозвач идва заради редица нарушения в компанията.

Мотивите са свързани с влошаването на показателите на експлоатационната дейност на дружеството в сравнение с 2020 г. От началото на годината са отчетени 71 333 мин. закъснения на 4710 влака в пътническите превози, а силно влошеното състояние на подвижния състав и лоша организация при товарните превози са довели до отлив на товародателите.

Серизоен скандал се оформи и около договора за ремонт на 15 пътнически вагона с частния жп завод в Дряново без БДЖ да обяви процедура по Закона за обществените поръчки. Договорът е на стойност над 30 милиона лева с ДДС, което означава, че стойността за ремонт на един вагон с ДДС излиза над 2 милиона лева. Вагоните са произведени в средата на 80-те в същия завод в Дряново, когато той е бил държавна собственост. 

Григор Григоров

Друг договор, подписан от ръководството на БДЖ дни преди служебното правителство да бъде назначено от президента Румен Радев, е за охрана на обекти на националния жп превозвач в цялата страна с частна охранителна фирма, въпреки че държавната компания има собствено звено за охрана. Договорът също е на стойност близо 30 милиона лева за срок от 5 години.

„БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД от години изпитва липса на изправен подвижен състав. Забавено е изпълнението на ремонтните програми на мотрисни влакове и модернизацията на локомотиви. Също така изготвената поръчка за доставката на 15 електрически локомотиви Siemens „Smаrtron” е в отклонение на европейските изисквания за оперативна съвместимост и Националния план за внедряване на системата за управление на влаковото движение (ERTMS)", пишат още от ведомството. От там уточняват още, че фактор за некомфортното пътуване с влак е и занижената хигиена, което е свързано с неспазването на минималните изисквания за качество. 

Никола Василев

В „БДЖ - Товарни превози“ пък се отчита загуба на основни товародатели, непогасени задължения към Национална компания „Железопътна инфраструктура“ за инфраструктурни такси и електрическа енергия, както и неизпълнение на ремонтни програми, коментират мотивите си от ресорното ведомство. 

Инж. Никола Василев бе назначен за изпълнителен директор на БДЖ в средата на декември 2018 г. На същата дата със заповед на тогавашния министър на транспорта Росен Желязков, Григори Григоров бе определен за председател на Съвета на директорите.

Станимир Кронев

Станимир Кронев

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Станимир Кронев е завършил журналистика в СУ и финанси в ПУ. Участва в създаването на редица културни и развлекателни събития в Пловдив. Публикува в американски издания.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Какво ще се случи в България след изборите на 11 юли?