2374
Следвайте ни

Около 80% са нелоялните търговски практики у нас

viber icon

Около 80% са нелоялните търговски практики у нас, свързани с интернет услугите и събирането на лични данни. Необходимо е потребителите да са изключително внимателни с приемането на „бисквитки” в интернет, чрез които се събират данните. Това коментира за "Дарик радио" Стоил Алипиев, председател на Националната асоциация за защита на потребителите.

Той уточни, че условията в „бисквитките” трябва да са заложени по ясен и разбираем начин. Практиката обаче показва друго. Например, за да се запознае един потребител със статия, която би му отнела не повече от три минути, е необходимо да се съгласи с „бисквитки”, чието прочитане и осъзнаване отнема между пет и десет минути, което е в разрез с Регламента за защита на лични данни.

Порочни практики в събирането на лични данни в интернет показва изготвен доклад на Асоциацията за защита на личните данни и Комисия за защита на личните данни. За Дарик радио Стоил Алипиев, председател на Асоциацията, даде пример със събирането на данни чрез локацията на на хората.

По думите му при възникването на нужда за закупуване на дадени артикули, свързани с дадената за пример почивка, не винаги потребителят взема информирано търговско решение. Така много често се закупува стока, която може би не е най-добра като цена и нужда за конкретния човек.

Алипиев уточни, че за потребителя почти не съществува реална възможност да се предпази от тази практика. Като тук трябва да се намесят държавните контролни органи в лицето на Комисия за защита на потребителите. По думите му „бискивтките” са необходима част, за да функционира правилно цялата интернет услуга, въпросът е как събират личните данни и за какво се използват.

Стоил Алипиев заяви,  че всеки може да поиска личните му данни да бъдат изтрити.

Във връзка с предстоящите празници, Алипиев обясни, че най-честите сигнали са свързани с обявяването на промоции и намаляване цените на определени стоки, като рекламациите също са свързани с нелоялни търговски практики. По думите му нелоялна търговска практика може да бъде осъществена дори и с даване на вярна информация за потребителите:

Стоил Алипиев коментира, че нелоялните търговски практики трупат чувство за безнаказаност в търговците, заради което контролът е толкова важен.

 

 

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кои са най-големите предизвикателства пред новото правителство през 2022-ра година?