Заради кризата: Не се къпем, но пък се парфюмираме

Заради кризата българите почнали да пестят откъм дрехи и... хигиена. Това показва последният секторен анализ на Българската стопанска камара (БСК) за развитието на козметичния и шивашкия бранш. Ходим по-мърляви, става ясно от представените данни. Статистиката показва, че потреблението на продукти за поддържане на личната хигиена драстично е паднало - на вътрешния пазар са реализирани с 42,6% по-малко продажби на шампоан и 2,3 пъти по-малко паста за зъби. Родните производители бълват с 15% по-малко продукция на зъбопочистващ крем.

И не е защото сме минали на вносни марки. Вносът на парфюмерийни и козметични продукти за периода април-юни е намалял с 18%. Родните производители вече разчитат основно на износ. Можем да сме некъпани, но сме добре дезодорирани. През първата половина на годината при етеричните масла се наблюдава 3 пъти ръст на производството и 2,8 пъти на продажбите. Вносът през периода е по-голям с 3.7%, а износът намалява с 40.3%. Не сме цъфнали и откъм облекло. През април-юни продажбите на дрехи едва са кретали, сочи статистиката. Предприятия са реализирали едва 2,9% от производството си на българския пазар. Общо продадените шивашки изделия са намалели с 18% през периода април-юни и с 21% през цялата първа половина на годината.   

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Ще успее ли новият парламент да излъчи правителство?