2374

Volkswagen доминира сред семейните коли в България

Ежегодно стотици нови модели автомобили атакуват пазара, но единици успяват да се превърнат в класики. В следващите редове ще ви представим топ 5 на най-продаваните в България семейни автомобили, в така наречения D-сегмент.

До съвсем близкото минало това бе доминиращият клас на масовия пазар - не толкова като бройки, колкото като престиж. Наричаният от мнозина "големият седан" от години е символ на европейската средна класа. Въпреки доминацията на кросоувърите през последните няколко години, D-сегментът продължава да се радва на интерес при родните потребители. 

1. Skoda Superb

Абсолютният и недостижимият лидер в българския D-сегмент, с на практика два пъти повече регистрации от втория в класирането, е кола от семейството на Volkswagen, макар и да идва от дъщерната чешка марка Skoda. Цели 396 нови Superb са продадени у нас, като над 70% от тях са във високите нива на оборудване, което не е случайно, защото моделът спечели няколко награди за най-добър автомобили в съотношение "цена-качество". 

Новият Superb  се оказва и най-достъпната кола в топ 5 със стартова цена от едва 55 хил. лева, срещу които ще получите адаптивни LED светлини, система за автономен паркинг, голям мултимедиен дисплей, мултифункционален кожен волан, 8 високоговорителя, гласови команди и безчет други екстри. Най-скъпият вариант на Skoda Superb пък е малко над 80 хил. лева и по нищо не отстъпва на топ моделите на Mercedes и Audi.

2. Volkswagen Passat 

Открай време седанът на Volkswagen се радва на добри репутация и търсене на българския пазар и втората позиция за Passat само затвърждава тази теза. От новия модел вече се движат 194 бройки по родните пътища. Собствениците на по-старите генерации обаче ще открият, че новото поколение далеч не може да бъде наречено компромисно, както се говореше за Passat до преди няколко години. 

Дори базовата версия със 122 коня (която стартира от 64 хил. лева) на новия Passat е повече от впечатляваща - LED фарове, мултифункционален кожен волан, пълен ел. пакет, паркинг асистент, 8 високоговорителя и висок клас медийна система. Върховите модели GTE с 218 коня и 4х4 версията Alltrack пък стигат до 90 хил. лева

3. Volkswagen Arteon

По-елегантният братовчед на Passat се радва на растящо търсене в България и ако тенденцията се запази, догодина може и да изпревари първообраза си. С моделът Arteon, немската компания обяви, че поставя началото на новата визия на всички свои автомобили. Семейният седан е с преливащи се форми и лидер, що се отнася до пространството в салона. Цели 180 българи пък са избрали Arteon за свой автомобил. 

Автомобилът започва със стартова цена от близо 69 хил. лева, въпреки, че дори най-евтиният Arteon трудно може да бъде наречен "базов", тъй като идва до клиента с пълен LED пакет (фарове, стопове, халогени, мигачи), мултифункционален кожен волан, тризонов климатроник, паркинг асистен, затъмнени задни стъкла и изцяло дигитални кокпит и уреди. Вариантът с всички възможни екстри пък е малко над 110 хил. лева. 

4. BMW Серия 3

Често наричат 3-а серия на BMW "автомобил за всеки случай", който през годините става любим както на семействата, така и на  младежите. Със 146 чисто продадени в страната бройки, новата 3-та серия заема четвърта позиция, със сериозна преднина пред конкурента от Peugeot. 

Напук на славата на BMW, родните шофьори предпочитат дизеловата модификация 320d със задвижване на четирите колела - xDrive (като близо две трети от всички продадени през годината нови автомобила от този модел са с такава характеристика), за сметка на култовото за марката задно предаване. 

Що се отнася до това, което купувачът получава дори и при най-базовият модел (който струва около 80 хил. лева), BMW определено превъзхожда всички конкуренти. Стандартно новата 3-та серия пристига с двоен извит дисплей за прибори и мултимедия, гласови команди, 360-градусови камери, че дори и дигитален ключ, чрез който може да отключваме и палим колата посредством смартфона. Що се отнася до най-скъпата версия - това е шосейният звяр М3, който е снабден с 500 конски сили, но пък цената му минава 200 хил. лева. 

5. Peugeot 508

Със 105 продадени нови автомобила в страната петата позиция е за Peugeot 508. Допреди десетилетие французите имаха цели два автомобила, които влизаха в класациите за семейни коли - по-компактният 407 и значително по-големият му събрат 607. Днес обаче марката се ориентира изцяло към двата доминиращи класа - корсоувъри и компактни градски автомобили. 

Второто поколение на 508 започва да се продава от есента на 2018 година. За разлика от своя предшественик, който основно се сглобява в Китай и Малайзия, и Нигерия, новата генерация се прави само в Мюлуз, Франция. Според собствениците на автомобила, качеството на сглобяване и материалите, използвани в купето, е на "светлинни години" от предишния модел. Футуристичният и модерен дизайн както отвън, така и отвътре, обаче се оказват ключови за купувачите на новото 508. 

Ефектният дизайн на новото поколение най-после успя да върне големия седан на Peugeot в челната петица в България. Базовата цена на 508 във версията с бензинов мотор 1.2 със 130 конски сили у нас е малко над 63 хил. лева, докато GT версията с хибриден мотор минава 100 хил. лева. Дори стандартният модел идва с куп екстри, сред които камери за паркиране, голям мултимедиен дисплей, безключов достъп и палене.  

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква коалиция има най-голям шанс да спечели изборите на 2 октомври?