46

След кървавите катастрофи: Независими експерти проверяват жп прелезите в Пловдив и страната

Броят на инцидентите се увеличава с всяка следваща година

Експерти от Европейският център за транспортни политики започват проверки на състоянието на жп прелезите в цяла България, като призовават представители на Министерството на транспорта и Министерството на регионалното развитие и благоустройството да се присъединят към тях. Сред поводите е и изключително тежкият инцидент с три жертви от 7 юни край село Орешец, Видинско, където на прелез се сблъскаха камион и влак.

Независимите експерти считат за наложително да се извършат инспекции, които да минимализират риска от инциденти заради проблеми, включително лоша видимост заради буйна растителност, лошо състояние на системите за сигнализация, лошо състояние на пътната настилка в зоната за преминаване, състоянието на пътните знаци, с които са сигнализирани конфликтните точки и други.

Според статистика от средата на 2020 година, публикувана от НКЖИ, жп прелезите у нас са 757, от които 274 са с автоматични прелезни сигнализации. 150 жп прелези са сигнализирани с пътни знаци съгласно Закона за движение по пътищата и Наредба №4 за железопътните прелези. Статистиката показва също, че броят на инцидентите се увеличава с всяка следваща година.

"Приветстваме продължаващите усилия и работата на НКЖИ за премахване на прелезите при реконструкция на жп линиите на територията на страната и подмяната им с безконфликтни пресичания на две нива, било то чрез подлези или надлези. Ясно е обаче, че това е процес, който изисква много време. А до елиминиране на конфликтните точки е добре да обърнем внимание на факта, че има голям брой прелези, които не са съоръжени с бариери. Някои от тях са обозначени със звукова и светлинна сигнализация, а някои само с вертикална сигнализация. Това, комбинирано с ниската пътна култура на някои водачи, нерядко води от предпоставки за възникване на тежки пътно-транспортни произшествия, често с фатален край", коментират от Европейският център за транспортни политики. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
2 коментара
Проверки, ха-ха

Проверки, ха-ха

08.06.2022 | 15:42

Бог да прости машинистите от вчерашната катастрофа! Сега седнали да проверяват. Всичко е на хартия. Минават важните клечки с автомобил, гледат - добре е и край. Защо да си усложняват живота. Ма че няма знаци, че има дупки, че не е осветено - "подробности". Иначе - това е прелез! Цели желязни бариери, които да счупят главата и колата на всеки олигофрен решил да мине. Минават там, където прелезите не са като тези. Има ли изцяло преграждане, охрана на място, здрава бариера - чакат. И стига с тия надлези. Няма как на мястото на всеки прелез да се изгради надлез/подлез. На места не е и нужно. Ако беше редно само така да е, то в далеч по-развитите държави с градове 3 пъти като София и Пловдив вече нямаше да знаят що е прелез, но интересно имат по 20 в град. Правила, дисциплина, закони и стабилно охранени прелези. Но първо е манталитета - да пазим живота си и този на другите, защото ничий живот не струва това да спрем за 5 минути.

Отговори
2 0
Дим

Дим

08.06.2022 | 13:52

Какво да им проверяват.Задръстват целия град.Какво трябва да стане,че да ги извадят извън града.Ако бяха гръмнали дераилиралите цистерни колко от града нямаше да го има.

Отговори
1 1

Анкета

Кой е най-добрият изход от политическата криза у нас?