4232

Протести и блокади! Раздор сред автоинструкторите заради новите шофьорски правила СНИМКИ

Още в 9 часа сутринта със сирени, знамена и учебни коли автоинструктори от цялата страна излязоха на шествие

 

Протести и блокада в центъра на София заради планираните от декември промени за кандидат-шофьорите. Новите правила разединиха автоинструкторите у нас.

Кандидат-шофьорите да се явяват до 4 пъти на листовки и практически изпит, както и дигитализация, са малка част от планираните промени.

По данни на МВР от началото на годината до средата на август са станали над 4000 катастрофи.
Над 560 от тях са с участието на водачи, придобили книжките си последните две години. Ранените при инцидентите при тях са 769, а загиналите – 21.

Още в 9 часа сутринта със сирени, знамена и учебни коли автоинструктори от цялата страна излязоха на шествие. С искания - промените да влязат в сила през декември.

 

БГНЕС

 

„Подкрепяме основно момента с дигитализацията, която ще реши доста основни проблеми с качеството на обучението“, каза Генко Станчев.

„Тази дигитализация ще изсветли сектора, ще принуди тези, които не си вършат съвестно работата да започнат. А тези, които не могат, просто ще трябва да си сменят професията“, посочи Красимир Георгиев.

И се заканиха, че ако промените бъдат отменени, следват още по-големи блокади.

Отново на жълтите павета, но следобед на протест излязоха и автошколи, които пък се обявиха срещу новите промени.

 

БГНЕС

 

„Не е добре нито за нас инструкторите, нито за курсистите. Това е допълнителен стрес, допълнителни средства“, каза Гергана Давидкова.

 Поискаха и оставката на заместник министъра на транспорта.

„Кой го измисли, на базата на какви фактологии, на какви факти. Никъде в Европа няма задължително изискване да бъдете следени на работното си място, освен ако не сте съгласували това с работодателя. Държавата на мен не ми е работодател“, коментира Йонко Иванов.

 

БГНЕС

 

А от Министерството на транспорта уточниха за bTV, че с промените се гарантира по-голяма прозрачност и по-ефективен контрол от страна на държавата.

„Целта е да се премахнат всички възможности за фиктивно или непълно обучение на водачите и да се гарантира по-висока теоретична и практическа подготовка“, посочиха от ведомството.

 

БГНЕС

 

Оттам допълниха, че информационната система е напълно безплатна за бранша.

Анкета

Кой е най-големият проблем на българското училище?